سازمان هواشناشی اعلام کرد:

در روزهای آینده از سفرهای غیرضروری به شمال کشور پرهیز کنید

سازمان هواشناشی اعلام کرده طی روزهای آینده مسیرهای منتهی به شمال و شمال غرب کشور بارانی و برفی است و از مردم درخواست کرده از سفر غیرضروری به سمت شمال کشور پرهیز کنند.

در روزهای آینده از سفرهای غیرضروری به شمال کشور پرهیز کنید
کد خبر: 286464
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۳:۵۹:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از بارندگی در مناطق مختلفی از کشور طی امروز تا سه‌شنبه خبر داد.

بر این اساس بعدازظهر امروز بارش باران در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی شده که بیشترین میزان بارش تجمعی در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بین 20 تا 25 میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در گیلان، مازندران، گلستان پیش‌بینی شده که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 35 تا 40 میلیمتر در گیلان و غرب مازندران خواهد بود. بارش باران، در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان نیز در این روز رخ می‌دهد که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر خواهد بود. همچنین در خراسان شمالی و برخی نقاط خراسان رضوی، غرب کرمان، نیمه جنوبی فارس و شمال هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 20 تا 30 میلیمتر در ارتفاعات مرکزی کرمان و شرق فارس برآورد می‌شود.

روز سه شنبه نیز بارش باران و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شرقی خراسان رضوی و برخی نقاط خراسان جنوبی اعلام شده که بیشترین میزان بارش تجمعی بین 30 تا 60 میلیمتر خواهد بود. همچنین از اواخر دوشنبه و روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید احتمال خیزش گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور وجود دارد که بیشترین مقدار سرعت باد بین 60 تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه کاهش دما بین 7 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و در مناطق مرکزی کشور بین 4 تا 6 درجه پیش بینی می‌شود.

با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب، غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، به هموطنان عزیز توصیه می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمال غرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند. همچنین بارشهای بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران است و بر این اساس در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها