«آساک» تاریخ قوچان را روایت می‌کند

علیرضا صفری تهیه کننده فیلم مستند با نام موقت «آساک» از شروع پروژه ساخت این مستند در روستاهای قوچان و فاروج در استان‌های خراسان رضوی و شمالی خبر داد.

«آساک» تاریخ قوچان را روایت می‌کند
کد خبر: 286491
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۵:۱۵:۳۱

اعتمادآنلاین| با توجه به تعدد روستاها و آثار تاریخی و باستانی در شهرستان قوچان که در فهرست آثار ملی در خراسان رضوی ثبت شده‌اند «آساک» تصمیم دارد به معرفی این روستاها و مخصوصا شهرستان باجگیران، فاروج بپردازد.


بنابر اعلام عوامل این فیلم، مستند در حال حاضر با حمایت و سرمایه شخصی و از چند روز پیش رسماً پیش تولید مستند با نام موقت «آساک» آغازشده است.
تهیه‌کننده مجموعه معتقد است: این مستند با نگاهی به ویژگی شهرستان قوچان در تولید و صادرات کشمش، برگه زردآلو و شیره انگور ساخته می‌شود و می‌کوشد نگاهی به تاریخ طولانی تمدن در منطقه قوچان و آثار تاریخی که در هر گوشه از این منطقه خفته است، داشته باشد.


علیرضا صفری با اشاره به موقت بودن نام «آساک» برای این اثر، ادامه داد: مسئولیت نویسندگی این مستند را افسانه میرباقری و آرمان مهرابی، گویندگی متن را حسین رضایی، تدوین را حیدر کریمی خوزانی و ساخت موسیقی این پروژه را آقای محسن میرزازاده، خواننده کرمانی بر عهده خواهند داشت.


آرمان مهرابی، کارگردان کار نیز اظهار داشت: در محتوای این مستند، بیشتر سعی خواهد شد تا ابعاد مختلف زندگی مردم این روستا و فعالیت‌های مربوط به حوزه تولیدات، اقتصاد، ورزش کشتی با چوخه، فرهنگ و هنر این خطه معرفی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها