کد خبر: 286563
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

توافق قرن؛ بسیج کشورهای عربی برای تحقق خواست ترامپ

در حالی که سفیر سابق فرانسه در واشنگتن از نزدیک بودن مفاد توافق قرن به نظرات اسرائیل سخن گفت یکی از رهبران فتح از فشار سه کشور عربی برای پذیرش این توافق پرده برداشت.

توافق قرن؛ بسیج کشورهای عربی برای تحقق خواست ترامپ
کد خبر: 286563
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که سفیر سابق فرانسه در واشنگتن از نزدیک بودن مفاد توافق قرن به نظرات اسرائیل سخن گفت یکی از رهبران فتح از فشار سه کشور عربی برای پذیرش این توافق پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، «جرار آرنو» سفیر فرانسه در واشنگتن که در پایان پنج سال ماموریتش با مجله آتلانیتک گفت‌وگو می‌کرد، به این مجله آمریکایی اعلام کرد توافقی که جراد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ در حال تدوین آن است، بیشتر لیستی از درخواست‌های اسرائیل محسوب می‌شود.

این دیپلمات فرانسوی در عین حال شانس موفقیت این توافق را با توجه به نوع ساختار آن، 1 درصد در مقابل 99 درصد احتمال شکست دانست.

در همین راستا یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح فشارهای گسترده عربی بر رهبران فلسطینی جهت پذیرش توافق قرن دونالد ترامپ را رسانه‌ای کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی الخلیج آنلاین به نقل از این مقام ارشد جنبش فتح که نامش را ذکر نکرد خبر داد کشورهای عربی که در رأس آنها عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر قرار دارند به شدت نسبت به پیشبرد توافق قرن ابراز علاقه کرده و به دنبال تحقق آن به هر وسیله و بهایی هستند.

توافق قرن که گفته می‌شود بعد از ماه مبارک رمضان رسما اعلام خواهد شد ابتکار عملی است که دولت ترامپ آن را با هدف حل و فصل مسئله فلسطین در دست تدوین داشته و در چارچوب آن قرار است فلسطینیان مجبور به عقب‌نشینی‌های بسیار اجحاف‌آوری در مقابل اسرائیل شوند.

بر اساس برخی از مفاد افشاشده این توافق قرار است هزینه‌های مربوط به اجرای آن نیز به عهده کشورهای ثروتمند عربی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها