کد خبر: 286582
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۰۹:۰۱:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد:

کمیته امنیت اقتصادی برای رونق تولید در کمیسیون امنیت تشکیل شد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای حمایت از رونق اقتصادی، کمیته امنیت اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.

کمیته امنیت اقتصادی برای رونق تولید در کمیسیون امنیت تشکیل شد
کد خبر: 286582
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۰۹:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدامات این کمیسیون در جهت رونق تولید، بیان کرد: برای حمایت از رونق اقتصادی، کمیته امنیت اقتصادی را در کمیسیون امنیت ملی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون سیاست خارجی مجلس سال گذشته از میانه تیرماه تا پایان سال، حدود 18 سفر استانی داشت افزود: ما در اغلب این سفر‌ها جلساتی را با فعالان اقتصادی برگزار کردیم و بخشی از اقدامات فعالان اقتصادی استان‌ها را که به حوزه سیاست خارجی، روابط بین الملل کشور و سفارتخانه‌ها مربوط بود، بررسی کردیم.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در برخی موارد اختلاف نظر دستگاه‌ها باعث می‌شد که تولید یا کار اقتصادی در جایی از کشور متوقف شود، که کمیسیون امنیت ملی به چنین مواردی ورود کرد و یکی از نمونه‌های آن را می‌توان موضوع اختلاف نهاد‌های نظامی با شیلات در چابهار دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: این کمیسیون می‌تواند با هدف رفع موانع امنیتی و دولتی از چرخه تولید به جریان امور برخی دستگاه‌های پرقدرت و با نفوذ که مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، ورود کند.

وی بیان کرد: همچنین کمیسیون امنیت ملی خود را موظف می‌داند در صورت عدم رفع مشکلات این چنینی از سوی این نهاد‌ها موضوع را با مقام معظم رهبری مطرح کند تا با نظر ایشان مشکلات حل شود.

فلاحت‌پیشه گفت: قانون برنامه ششم توسعه مسئولیت‌هایی را در زمینه بهبود و رونق اقتصاد بین‌الملل بر عهده وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌های مربوطه در زمینه بین‌المللی قرار داده است که این کمیسیون با توجه به مسئولیت‌های تعریف شده، نظارت جدی را بر اجرای هرچه بهتر این امور را در دستور کار خود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها