معاون وزیر بهداشت:

افزایش اقدامات بهداشتی درمناطق سیل‌زده

معاون وزیر بهداشت گفت:در حوزه بهداشت در مناطق سیل زده اقداماتی مانند نظارت های بهداشت محیط، سلامت مواد غذایی و آب آشامیدنی افزایش می یابد زیرا با گرم شدن دمای هوا، احتمال شیوع و بروز بیماری افزایش یافته و در نتیجه باید هوشمندانه عمل کنیم.

افزایش اقدامات بهداشتی درمناطق سیل‌زده
کد خبر: 286623
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۰:۱۸:۲۷

اعتمادآنلاین| علی رضا رئیسی در جلسه هماهنگی اقدامات حوزه بهداشت و بررسی چالش های موجود در مناطق سیل زده که با حضور وزیر بهداشت و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در مرحله دوم اقدامات بهداشتی در مناطق سیل زده نیاز است که تیم های نظارتی هم در ستاد و هم در سطح دانشگاه های علوم پزشکی سازماندهی و تقویت شوند.


وی ادامه داد: نکته بعدی اینکه تمامی مسئولان درگیر اعم از دانشگاه های علوم پزشکی درگیر و مسئولان ستادی باید اقدامات خود را مستندسازی کنند. علاوه بر این، در هر استان با توجه به مشکلات خاصی که وجود دارد باید وظایف مربوط بر سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها نیز احصا شده و جمع آوری شوند تا در قالب نامه نگاری رسمی به دستگاه های ذیربط تاکید شود.


رییسی بیان کرد: همچنین در دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید از توانمندی اعضای هیات علمی و کارشناسان نیز استفاده شود تا با توجه به شرایط اقلیمی هر استان، برنامه کنترل بیماری های واگیر در این مناطق تهیه و ساماندهی شوند. در واقع باید دورنمایی از اقداماتی که باید انجام شود، تهیه کرد.


معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: سامانه اطلاع رسانی و ثبت اطلاعات بهداشتی فعال بوده و دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مرتب گزارش های خود را ارسال می کنند. یکی از مواردی که اقدامات بهداشتی را نظم می بخشد بازگشت مردم آسیب دیده به محل اسکان اصلی خود است بنابراین دستگاه های ذیربط باید در این زمینه همکاری کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها