نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در استان خوزستان مطرح کرد:

اختصاص500 میلیون تومان هزینه ایاب‌وذهاب به دانش آموزان مناطق سیل‌زده

نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در استان خوزستان بیان داشت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش500 میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب به دانش آموزان مناطق سیل زده استان خوزستان اختصاص پیدا کرد تا امکان حضور تمامی دانش آموزان مناطق سیل‌زده و روستایی در کلاس‌های درس فراهم شود.  

اختصاص500 میلیون تومان هزینه ایاب‌وذهاب به دانش آموزان مناطق سیل‌زده
کد خبر: 286636
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بنابر اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی وند نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در استان خوزستان در حاشیه آغاز به کار مرکز اسکان موقت فرهنگیان سیل‌زده در شهر اهواز اظهار کرد: در راستای دستور وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص تکریم و حمایت از فرهنگیان سیل‌زده، آموزش‌وپرورش خوزستان در اقدامی زیبنده نسبت به اسکان این فرهنگیان در مراکز اسکان موقت اقدام کرده است.

وی با اشاره به فعال شدن 4مرکز اسکان موقت در استان خوزستان خاطرنشان کرد: شهرهای اهواز، رامهرمز، مسجدسلیمان و دزفول میزبان فرهنگیان سیل‌زده خواهند بود و در این مراکز خدمات کامل رفاهی به فرهنگیان ارائه می‌شود.

زینی‌وند بابیان اینکه تکریم معلمان اولویت اول مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش کشور است، توضیح داد: 70 فرهنگی در استان خوزستان در طی حادثه سیلاب متضرر شده‌اند. در حال حاضر ارائه تسهیلات ویژه و خدمات رفاهی به این فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: عملکرد آموزش‌وپرورش خوزستان در حوزه مدیریت بحران سیلاب بسیار خوب ارزیابی می‌شود. امیدواریم با هم‌افزایی‌های صورت گرفته در این خصوص شاهد کاهش آسیب‌های سیلاب در حوزه آموزش‌وپرورش باشیم.

زینی‌وند در حاشیه آیین نواختن زنگ استمرار فعالیت‌های آموزشی در دبستان شاهد شکوفه‌های انقلاب اهواز گفت: به لطف و عنایت پروردگار، تدبیر همکارانم در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و تاکید وزیر آموزش و پرورش، امروز در تمامی مدارس استان خوزستان از مراکز پیش دبستانی تا مدارس مقطع متوسطه، فعالیت آموزشی آغاز شده است.

زینی‌وند با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی در مدارس مناطق سیل‌زده استان خوزستان از امروز تا پایان اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند، گفت: دانش آموزان مدارسی که در حال حاضر به علت سیلاب امکان بهره‌برداری از مدرسه آنها وجود ندارد، به شیفت مخالف سایر مدارس منتقل می‌شوند یا با استفاده از ظرفیت های خالی دیگر مدارس به تحصیل ادامه می دهند.

وی از اختصاص 500 میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب به دانش آموزان مناطق سیل‌زده از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش500 میلیون تومان هزینه ایاب و ذهاب به دانش آموزان مناطق سیل زده استان خوزستان اختصاص پیدا کرد تا امکان حضور تمامی دانش آموزان مناطق سیل‌زده و روستایی در کلاس‌های درس فراهم شود.

زینی‌وند اضافه کرد: دانش آموزانی که مدارس آنها در اختیار ستادهای اسکان قرار گرفته است، در مدارس همجوار و نزدیک، فعالیت‌های آموزشی خود را استمرار می‌بخشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: برای دانش آموزان پایه دوازدهم امروز جلسه ای برگزار می شود که این جلسات طی روزهای آینده نیز ادامه پیدا می کند و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می شود، در اولین فرصت کلاس های آموزشی تقویت بنیه علمی ویژه دانش آموزان سال آخر برای جبران ساعات آموزشی با حضور اساتید برجسته کشور و مولفین کتاب های درسی برگزار شود.

وی همچنین یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خوزستان نیز تمامی تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مدارس سراسر استان را در اختیار مناطق و نواحی آموزش و پرورش قرار داده است. همچنین در شهرستان‌هایی از جمله سوسنگرد که نیاز به کانکس وجود داشت، این کانکس‌ها را به عنوان فضاهای آموزشی جایگزین برای تحصیل دانش آموزان ارسال کرده است.

زینی‌وند در پایان با اشاره به اینکه در مدارس آبادان و خرمشهر طی هفته‌های گذشته فعالیت آموزشی برقرار بوده است، بیان کرد: تعطیلی امروز در مدارس این دو شهرستان به دلیل اعلام شرایط ویژه و مد بوده است.

ارسال تجهیزات اهدایی استان‌های معین به 14 منطقه سیل‌زده خوزستان

زینی‌وند در حاشیه ارسال تجهیزات اهدایی استان‌های معین به مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: در اثر سیل بسیاری از وسایل و تجهیزات مدارس تخریب شد و اهدای این وسایل در راستای کمک به مدارس مناطق و نواحی سیل‌زده و آسیب‌دیده آموزش‌وپرورش خوزستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صبح امروز زنگ استمرار فعالیت‌های آموزشی در استان خوزستان نواخته شد، تصریح کرد: امیدواریم با ارسال این تجهیزات که با پیگیری‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و کمک 10 استان معین خوزستان انجام شد، از مشکلات پیش روی مدارس برای بازگشایی و ادامه فعالیت‌های آموزشی کاسته شود.

زینی‌وند بابیان اینکه این تجهیزات برای 14 منطقه درگیر سیل در خوزستان آماده‌شده و در حال ارسال است، افزود: این وسایل که توسط استان‌های معین به خوزستان اهدا شده است شامل میز و نیمکت دانش‌آموزی، میز و صندلی معلم، کولرگازی، وایت برد، لوازم‌التحریر و ... است.

طرح جامع آموزش الکترونیکی برای 54هزار دانش‌آموز مناطق سیل‌زده

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در حاشیه بازدید از آموزشگاه متوسطه دوم طاهره شهرستان حمیدیه اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌های گسترده‌ای برای جبران وقفه تحصیلی ایجادشده ناشی از پدیده سیلاب دارد.

وی با اشاره به راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در خصوص کمک به دانش آموزان مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم در دو حوزه کنکور و امتحانات نهایی و همچنین طرح جامع آموزش الکترونیکی برای 54هزار دانش‌آموز مناطق سیل‌زده ازجمله اقدامات راهبردی آموزش‌وپرورش در حوزه دانش‌آموزی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه توضیح داد: همه نیازمندی‌های دانش آموزان مناطق سیل‌زده از قبیل میز و نیمکت، بسته‌های نوشت‌افزاری و پوشاک، رایانه و سایر تجهیزات سخت‌افزاری شناسایی‌شده است و همه این موارد در حال توزیع در بین مناطق درگیر سیلاب است.

بازسازی و نوسازی مدارس، پس از فروکش کردن سیلاب

نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص نوسازی فضاهای آموزشی مناطق درگیر سیلاب، اظهار کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان نسبت به شناسایی فضاهای آموزشی نیازمند تخریب و بازسازی اقدامات لازم را انجام داده است. در اولین فرصت پس از فروکش کردن سیلاب کار بازسازی و نوسازی این مدارس آغاز خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس ابلاغ وزیر آموزش‌وپرورش و قول مساعدت ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور همه 106مدرسه تخریبی استان تا قبل از شروع مهرماه 98بازسازی و آماده بهره‌برداری خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها