رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان:

حمایت از فک خزری نیازمند شبکه‌ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر است

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: برای حمایت از این فک خزری باید شبکه‌ای از مناطق حفاظت شده در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر به ویژه در عرض‌های شمالی که فک‌ها در آن زادآوری می‌کنند، ایجاد شود.

حمایت از فک خزری نیازمند شبکه‌ای در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر است
کد خبر: 286664
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین علی‌نژاد رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: سال گذشته لاشه 17 فک خزری در سواحل دریای خزر در محدوده گیلان مشاهده شد.

وی افزود: فک‌های خزری که در محدوده گیلان از بین می‌روند، یا بر اثر بیماری تلف می‌شوند و یا در تور صیادان گیر می‌افتند و خفه می‌شوند و عمدی در کار نیست.

علی‌نژاد ادامه داد: برخی از فک‌ها هم آنقدر از زمان مرگ‌شان می‌گذرد که عامل مرگ و میرشان از طریق بررسی لاشه، ممکن نیست.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: کسانی که به هر دلیل باعث تلف‌ شدن این گونه در خطر انقراض شوند، شناسایی و جریمه نقدی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ماموران حفاظت محیط زیست گیلان از پنج سال پیش تاکنون سه قلاده فک خزری را در استان که به این اداره کل تحویل داده شده بود، تیمار کرده و به دریا برگردانده‌اند.

علی‌نژاد به قوانین سفت و سختی چون مجازات حبس برای شکار فک در برخی از کشورهای حاشیه خزر از جمله جمهوری آذربایجان و در عوض رسمی و مجاز بودن شکار این حیوان در روسیه اشاره کرد و گفت: بی‌شک برای حمایت از این گونه در خطر انقراض، باید شبکه‌ای از مناطق حفاظت شده در حوزه سواحل کشورهای حاشیه خزر به ویژه در عرض های شمالی که فک‌ها در آن زادآوری می‌کنند، ایجاد شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها