جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردارانی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات به عابر بانک‌های افراد دستبرد می‌زدند خبر داد.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات
کد خبر: 286699
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۲:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردارانی که به بهانه برنده شدن در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات به عابر بانک‌های افراد دستبرد می‌زدند خبر داد و گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان شهرستان بابلسر به مراجع قضایی و انتظامی مبنی بر کلاهبرداری افرادی ناشناس از آنان با استفاده از سیستم بانکی کارت به کارت، موضوع در دستور کارپلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افرود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، متهمان را که با بهانه برنده شدنشان در قرعه کشی سفر به عتبات عالیات از آنان کلاهبرداری کرده بودند شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد:پس از هماهنگی های قضایی، ماموران موفق شدند متهمان را که اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های تهران بودند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

وی همچنین یادآور شد: متهمان دربازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره کلاهبرداری از مردم جمعا به مبلغ یک میلیارد ریال اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند .

مفخمی در ادامه افزود: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان عزیز کلاهبرداری می شود کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی و مسابقات برنامه های رادیویی و تلویزیونی است.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این افراد با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی برنامه های رادیویی و تلویزیونی از قربانیان درخواست می کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که اولین شگرد این افراد تغییر زبان دستگاه های خود پرداز است و در پی این تغییر زبان با اغفال افراد رمز بانکی، شماره کارت، تاریخ انقضاء و cvv2 را از افراد دریافت کرده و از حساب قربانیان برداشت می کنند،گفت:کلاهبردارانی که در این حوزه فعالیت می کنند اکثرا دارای فن بیان قوی در مهندس اجتماعی هستند‌ و حتی به علت جرایم مختلف در زندان به سر می‌برند .

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: شهروندان باید دقت داشته باشند تا فریب صحبت‌های شخص تماس گیرنده را نخورند و از حضور در پای دستگاه‌های عابر بانک برای اخذ موجودی یا دریافت حواله یا هر عنوان دیگری که شخص از آنها درخواست می کند به شدت پرهیز کنند .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که برای واریز وجه به حساب عابر‌بانک ، نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست به شهروندان، توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات مهم حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از ارسال اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز اول یا دوم، کد CCV2 ، تاریخ انقضای کارت از طریق پیامک خودداری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها