کد خبر: 286713
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۴:۵۴
| |

فرمانده ناجا:

مشکلی امنیتی در قم وجود ندارد

فرمانده ناجا همزمان با عید نیمه شعبان با بیان اینکه 5هزار نیروی پلیس وظیفه تامین امنیت زائران و شهروندان را در شهر قم بر عهده دارند، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم، البته باید با افزایش اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم در راستای هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام، بیش از گذشته اقدام شود.

مشکلی امنیتی در قم وجود ندارد
کد خبر: 286713
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۳:۴۴:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ سردار حسین اشتری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمکران، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان(عج) اظهار داشت: یکی از مناسبت‌های مهم در طول سال همین اعیاد شعبانیه است که خیل عظیمی از عاشقان ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت ولیعصر (عج) را به قم می‌کشاند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و اتوبوس نسبت به سال گذشته به استان قم حدود 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد و طی 24 ساعت گذشته، 160 هزار خودرو به قم تردد داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کاروان‌هایی هستند که از اقصی نقاط کشور برای حضور در این ایام باشکوه سعی می‌کنند خود را به مسجد مقدس جمکران برسانند و گفتنی است از روز گذشته بیش از 3 میلیون زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.

فرمانده ناجا در ادامه گفت: طی دو هفته گذشته تاکنون تدابیر و اقدامات لازم توسط پلیس استان در موضوعاتی نظیر انتظامی، ترافیکی و ... صورت گرفته که همان طور که اشاره شد با وجود افزایش 12 درصدی افزایش تردد به این استان، خوشبختانه شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات، طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 5 هزار نیروی پلیس وظیفه تأمین امنیت زائران و شهروندان عزیز را در این شهر مقدس بر عهده دارند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 1200 نفر از مراکز آموزشی به کمک پلیس استان آمده اند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برای تسهیل تردد خودروهای زائران عزیز در اطراف مسجد مقدس جمکران 16 پارکینگ پیش بینی شده است، گفت: تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم، البته بایستی با افزایش اطلاع رسانی و آگاهسازی مردم عزیز در راستای هشدارهای پلیسی به زائران در این ایام که تأثیر بسزایی در کاهش یا پیشگیری از وقوع جرم و حادثه دارد بیش از گذشته اقدام شود.

اشتری عنوان داشت: اقدامات خوب و منظمی توسط فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته و برای سال آینده پیش بینی های لازم با توجه به افزایش حجم جمعیت بایستی صورت گیرد که امیدواریم طی سال آتی بتوانیم با تشکیل دائمی قرارگاه قائم(عج) و پایش تصویری و مانیتورینگ، شاهد مشکلات ترافیکی نباشیم.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، در این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان - تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: سپاسگزار خداوند متعالیم به خاطر همه نعمت‌ها که یکی از بزرگ‌ترین آنها نعمت ولایت بوده که هر چه داریم از برکت ولایت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران عنوان داشت: در جمکران شاهد حضور تمام مسئولان در کنار مردم هستیم چون موضوع این کنگره عظیم، امام زمان(عج) است و همگی با اخلاص در این اجتماع بزرگ حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت و ایثار در دوران شیخ فضل الله نوری بسیارغریب بود، اما امام خمینی(ره) توانستند فرهنگ شهادت را احیاء کنند به گونه ای که امروز شهدایی همچون شهید محسن حججی موجی از این فرهنگ را در کشور بر می‌انگیزند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان اینکه نیروی انتظامی نماد پیشبرد نظام مقدس اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور است، خاطر نشان کرد: پلیس نمونه‌ای از مجموعه‌های کوشا و خدمتگزار به مردم است که توانسته در اعیاد نیمه شعبان برای خدمت رسانی به مردم سنگ تمام بگذارد.

وی حل مشکل پارکینگ را مسئله‌ای مهم دانست و بر ضرورت روان‌سازی ترافیک به خصوص در مسیرهای منتهی و نزدیک به مسجد مقدس جمکران تأکید کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها