پرتاب آخرین ماهواره چین به فضا + ویدئو

چین یک ماهواره جدید از سامانه ناوبری بیدو را از مرکز شیچانگ در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرد.

پرتاب آخرین ماهواره چین به فضا + ویدئو
کد خبر: 286736
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۱ ۱۴:۳۹:۴۱

اعتمادآنلاین| چین شب گذشته (شنبه 31 فروردین) ساعت 22:41 به وقت محلی یک ماهواره جدید از سامانه ناوبری بیدو (BeiDou Navigation Satellite System) را از مرکز شیچانگ در جنوب غربی این کشور به فضا پرتاب کرد.

این ماهواره توسط موشک ماهواره‌بر لانگ مارچ-3 بی (Long March-3B) به فضا پرتاب شد. این چهل و چهارمین ماهواره از خانواده سامانه ناوبری بیدو (BDS) و اولین ماهواره از بی دی اس-3 است. بعد از انجام آزمایش‌های اولیه این ماهواره به همراه هجده ماهواره دیگر از خانواده بی دی اس-3 در مدار میانی زمین قرار خواهد گرفت. این نخستین ماهواره از خانواده سامانه ناوبری بیدو بود که در سال 2019 به فضا پرتاب شد.

«چِن ژونگوئی» یکی از طراحان ارشد این ماهواره گفت: «زمانی که این ماهواره در مدار زمین قرار بگیرد، قابلیت خدمات و دقت سیستم‌ها در کشور ما و جاده جدید ابریشم بهبود می‌یابد. ما همچنین ماهواره‌های دیگری را در سال جاری میلادی به فضا پرتاب خواهیم کرد. ما تصمیم داریم تا سال 2020 یک شبکه جهانی ماهواره‌ای را به وجود بیاوریم.»

به گفته یانگ چانگفِنگ، یکی دیگر از طراحان اصلی این پروژه ماهواره‌ای، قرار است تا سه گروه از ماهواره‌ها در مدار‌های مختلف به صورت شبکه‌ای و خوشه‌ای در ارتباط با یکدیگر قرار بگیرند. سامانه ناوبری بیدو نخستین نمونه از ارتباط گروهی و خوشه‌ای ماهواره‌ها با یکدیگر در جهان خواهد بود. این سامانه تعداد ماهواره‌های قابل مشاهده در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را افزایش می‌دهد و باعث خدمات‌رسانی بهتر ناوبری در این منطقه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها