کد خبر: 286836
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

توقف خرید و فروش کاذب ارز

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه خرید و فروش کاذب ارز به حداقل ممکن رسید،گفت: نرخ‌ها به ثبات نزدیک شده است.

توقف خرید و فروش کاذب ارز
کد خبر: 286836
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر قاضی پور با اشاره به کاهش تلاطم ارزی در کشور و به حداقل رسیدن نوسانات در این حوزه، گفت: متاسفانه برخی از اقلام اساسی مردم به بهانه های واهی از جمله نوسانات ارزی همچنان دستخوش تغییر قیمتی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید جلوی دلالی در بحث بازار را بگیرند، تصریح کرد: در حال حاضر دولت به ویژه بانک مرکزی توانسته اند کنترل بازار ارز و تا حدودی طلا را به دست بگیرند، اما وجود چنین دلالی هایی زحمات شبانه روزی را به هدر می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نرخ ارز باید با تشدید نظارت ها روند کاهشی خود را تا 9 هزار تومان ادامه دهد، افزود: در حال حاضر هیچ دلیل اقتصادی منطقی به نوسانات دامن نمی زند و تنها جو روانی نامناسب بازار را سمت عدم تعادل هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دادگاهی شدن علنی اخلال گران بازار ارز تجربه مناسبی برای سایر افراد سودجو شده است، تصریح کرد: اکنون دیگر خرید و فروش کاذب ارز به حداقل ممکن رسیده و برنامه مداری بانک مرکزی در این زمینه توانسته نرخ ها را به ثبات نزدیک کند.

قاضی پور با اشاره به برخی شایعات در خصوص گرانی برنج به علت نابودی این محصول در سیل اخیر، گفت: چنین شایعاتی در خصوص تمامی اقلام مردم بازار را آشفته می کند که در این رابطه بازار ارز و شایعه نبود ارز کافی نیز وضعیت نامطلوبی را در برهه ای رقم زد.

وی بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیمایی را لازمه ایجاد ثبات در بازار خواند و افزود: دولت باید ضمن تشویق صادرات با هدف ارزآوری برای کشور مراقب نیازهای داخلی نیز باشد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نرخ ارز بدون دخالت دست های پشت پرده و سم پاشی های روانی به کانال منطقی خود نزدیک خواهد شد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها