افزایش یک متری تراز دریاچه ارومیه

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه بیش از یک متر افزایش یافته است.

افزایش یک متری تراز دریاچه ارومیه
کد خبر: 286869
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۰۹:۴۴:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ فرهاد سرخوش با اشاره به افزایش بارندگی‌ها و رهاسازی آب از سدها و رودخانه‌های استان به دریاچه ارومیه افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.47 است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 سانتی متر و نسبت به اول مهر سال گذشته یک متر و 20 سانتی متر افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وسعت فعلی دریاچه ارومیه 2944 کیلومتر مربع است گفت: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 668 کیلومتر افزایش داشته است.

سرخوش با بیان اینکه حجم آب فعلی موجود در دریاچه ارومیه 3 میلیارد و 920 میلیون مترمکعب است تصریح کرد: حجم آب دریاچه ارومیه سال گذشته یک میلیارد با 990 میلیون متر مکعب بود که نسبت به سال گذشته یک میلیارد و 930 میلیون مترمکعب و نسبت به مهر سال گذشته 2 میلیارد و 870 میلیون مکعب افزایش یافته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه با افزایش بارش‌ها این دریاچه جانی دوباره یافته است افزود: با توجه به افزایش حجم آب دریاچه و کاهش درصد شوری در سال جدید شاهد بازگشت حیات آرتمیای دریاچه هستیم که امید است با شروع تخم گذاری تعداد این سخت پوست دریاچه به حد نرمال خود در گذشته برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها