مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

واگذاری صدور پروانه مهدهای کودک به سازمان بهزیستی

مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسات متعدد فی‌مابین آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی گفت: براساس تصمیم اخذ شده صدور مجوز برای مهدها توسط سازمان بهزیستی خواهد بود.

واگذاری صدور پروانه مهدهای کودک به سازمان بهزیستی
کد خبر: 286894
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدصلاح‌الدین فاطمی‌نژاد مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با فعالیت مهدهای کودک در سطح کشور بیان کرد: در این زمینه در سالهای گذشته اختلاف نظرهایی بین سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با فرآیند صدور مجوز مهدهای کودک وجود داشت که خوشبختانه این اختلاف نظرها در نهایت برطرف شده است.

وی تصریح کرد: براساس تکلیفی که قانونگذار در تبصره 2 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب سال 1395 مجلس شورای اسلامی به عهده سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش قرار داده بود باید آئین‌نامه اجرایی این بخش از تبصره قانون تهیه و تدوین می‌شد.

مدیرکل حقوقی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته جلسات متعددی با حضور نمایندگان دو دستگاه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در کمیته فرعی کمیسیون اجتماعی دولت الکترونیک برگزار شد و موضوع تهیه و تدوین آئین‌نامه اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. متاسفانه آموزش و پرورش مستقلا و بدون اخذ نظر سازمان بهزیستی اقدام به ارائه آئین‌نامه‌ای در این ارتباط به دولت کرد که البته این آئین‌نامه مورد مخالفت سازمان بهزیستی قرار گرفت.

فاطمی‌نژاد گفت: پس از این موضوع و متعاقب جلسات متعدد در آخرین جلسه در تاریخ 26 فروردین 98 در کمیسیون اجتماعی دولت که با حضور نمایندگان دو دستگاه بهزیستی و آموزش و پرورش و همچنین نهادهای مربوطه برگزار شد، مقرر شد با عنایت به اینکه بهزیستی براساس ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین براساس ماده 57 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور مصوب سال 1395، اختیار و اجازه قانونی تاسیس و پروانه فعالیت برای مهدهای کودک به سازمان بهزیستی داده شود.

وی گفت: لذا در این جلسه مقرر شد مثل روال گذشته مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی قرار بگیرند و اجازه و صدور پروانه فعالیت در اختیار این سازمان باشد.

مدیرکل حقوقی سازمان بهزیستی کشور افزود: برهمین اساس تمام کودکان سنین ماقبل از مدرسه می‌توانند در مهدهای کودک پذیرش شوند و هیچ محدودیتی در این بحث وجود ندارد و اگر مهدکودکی بخواهد با عنوان مرکز پیش‌دبستانی فعالیت کند لذا باید از آموزش و پرورش مجوز لازم را اخذ کند.

فاطمی‌نژاد گفت: لذا چنانچه پذیرش بدون عنوان مرکز پیش‌دبستانی باشد محدودیتی در مهدهای کودک ندارد علاوه بر این محتوای آموزش مهدهای کودک باید به تایید آموزش و پرورش برسد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها