کد خبر: 286898
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۱۶:۵۳
| |

اتحادیه عرب:

هر گونه معامله خلاف قوانین بین‌المللی مردود است

وزرای خارجه عرب در نشست فوق‌العاده خود در قاهره تأکید کردند که با هرگونه معامله صلحی که حقوق فلسطینی‌ها را برآورده نکند، مخالفند.

هر گونه معامله خلاف قوانین بین‌المللی مردود است
کد خبر: 286898
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۱۶:۵۳

اعتمادآنلاین| وزرای خارجه عرب در بیانیه پایانی خود تأکید کردند که معامله قرن آمریکا تنها در صورتی در تحقق صلح دائم و فراگیر در خاورمیانه موفق خواهد شد که حقوق مشروع فلسطینی‌ها را برآورده کند.

آن‌ها در نشست فوق‌العاده خود در مقر اتحادیه عرب تأکید کردند که در رأس حقوق فلسطینی‌ها تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان است.

در این نشست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حضور داشت. وی در این نشست گفت: اسرائیل به هیچکدام از توافق‌نامه‌هایش با فلسطین احترام نمی‌گذارد و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

در این نشست وزرای خارجه عرب متعهد به راه‌اندازی سامانه مالی برای کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین شدند که براساس آن در هر ماه 100 میلیون دلار به این تشکیلات کمک خواهند کرد.

این وزرا همچنین از تمامی گروه‌های فلسطینی خواستند هرچه‌زودتر آشتی ملی را برقرار کرده و به دولت اجازه دهند به مسئولیت‌های کامل خود در نوار غزه عمل کند و انتخابات سراسری در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها