معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

یک چهارم زنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: انتظار داریم شاهد حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر در آموزش عالی و حوزه علوم باشیم.

یک چهارم زنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند
کد خبر: 286911
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم صبح امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، غلامرضاغفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در این جشنواره به توجه دولت به نقش زنان در حوزه علم و دانش اشاره کرد و گفت: شخصیت جهانی پرفسور مریم میرزا خانی با تحول نگرشی که در علوم ریاضی ایجاد کرد یک شخصیت فارغ از جنسیت است.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد انقلاب چهل شاخصه جامعه زنان را بر مبنای آمار استخراج کردیم و بر اساس این آمار، تحولات حوره زنان واقعا چشمگیر بوده، اما در بین همه این پیشرفت‌ها قله پیشرفت‌های زنان در حوزه آموزش عالی بوده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امسال برخی از دختران توانستند تا 60 درصد ورودی کنکور را از آن خود کنند. علاوه بر این یک چهارم زنان در جامعه ما تحصیلات دانشگاهی دارند و نیمی از دانشجویان جوان ما دختران و حدود 27 درصد هیات علمی ما زنان هستند.

ابتکار در پایان اظهار داشت: کماکان این انتظار را داریم که حضور بیشتری از زنان اندیشمند و مدیر را در آموزش عالی و حوزه علوم شاهد باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها