در نشست خبری انجمن صنفی گرافیک مطرح شد؛

«با زنان طراح» شعار جهانی هفته گرافیک 98 شد/ بزرگداشتی برای 3 زن گرافیست ایرانی

بیست‌وهفتم آوریل، روز جهانی گرافیک دیزاین (Day Design Communication World) برای طراحان گرافیک یک روز ویژه است. این روز یک فرصت برای شناساندن ارزش‌های طراحی و گرامیداشت تولد این انجمن بین‌المللی است. در این روز طراحان گرافیک برای برپایی و هم‌اندیشی و افتتاح نمایشگاه‌ها و شرکت در نشست‌ها گرد هم می‌آیند.

«با زنان طراح» شعار جهانی هفته گرافیک 98 شد/ بزرگداشتی برای 3 زن گرافیست ایرانی
کد خبر: 286979
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران امسال نیز همانند سال‌های گذشته به مناسبت روز جهانی گرافیک و هفته طراحی گرافیک همراه با سازمان جهانی دیزاین (ایکودی) برنامه‌های متنوع نمایشگاهی و پژوهشی با موضوع «با زنان طراح» را که شعار جهانی دیزاین است تدارک دیده است.

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران هفته مشترکی با انجمن طراحان گرافیک ترکیه برگزار می‌کند که در آن آثار زنان طراح ایران و ترکیه متولد سا‌ل‌های 1350 تا 1369 به نماش در می‌آید. این نمایشگاه بخش بین‌المللی هفته گرافیک ایران است که 80 پوستر فرهنگی از 80 زن طراح به نمایش در می‌آید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، برگزاری نمایشگاه مشترک زنان ایران و ترکیه، به دلیل قرابت فرهنگی این دو کشور است.

طراحان گرافیک زن ایران و ترکیه هر چند از نظر موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با هم تفاوت‌هایی دارند اما نگاه ویژه آنها در این نسل بیانگر نقش بی‌بدیل جایگاه آنان در تحول طراحی گرافیک در جهان است.

نمایشگاه مشترک زنان طراح ایران و ترکیه، ششم اردیبهشت ساعت 17 در گالری ممیز خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

در راستای شعار جهانی این روز، انجمن صنفی طراحان گرافیک در نظر دارد در هفته طراحی، بزرگداشتی برای 3 زن گرافیست ایرانی برگزار کند. در این مراسم که ششم اردیبهشت، ساعت 17 در باغ موزه قصر برگزار می‌شود فعالیت‌های مهرنوش مشیری (رویکرد تصویرسازی)، طاهره محبی تابان (رویکرد آموزش خلاق) و مینو واثقی (رویکرد دیزاین ) مورد بررسی و تجلیل قرار می‌گیرد.

همچنین در روز ششم اردیبهشت، به پاس فعالیت‌های ارزشمند و تاثیرگذار این سه زن طراح ضمن برگزاری بزرگداشتی نمایشگاهی از آثارشان از سال‌های دور تا کنون به نمایش در می‌آید.

ششم اردیبهشت، ساعت 17 گالری زمستان میزبان نمایشگاه «از گذشته با زنان طراح» خواهد بود. در نمایشگاه پیش‌رو با زنان طراح متولد دهه‌های 20،30 و 40 هجری شمسی همراه می‌شویم. این مجموعه به انتخاب خود طراحان جمع‌آوری شده و در واقع مستندسازی بخشی از گذشته تاریخ طراحی گرافیک ایران خواهد بود که شامل پوستر، جلد کتاب، لوگو، کاتالوگ و بسته‌بندی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها