کد خبر: 286980
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۲:۰۲:۲۷
| |

مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا:

تغییر فرمانده سپاه بعد از 10 سال طبیعی است/ تغییر فرمانده سپاه دلیل خاصی ندارد

مهدی چمران، فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه سپاه همان سپاه است گفت: طبیعی است که بعد از 10 سال فرماندهی سپاه به فرد دیگری سپرده شود و این دلیل خاصی ندارد.

تغییر فرمانده سپاه بعد از 10 سال طبیعی است/ تغییر فرمانده سپاه دلیل خاصی ندارد
کد خبر: 286980
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۲:۰۲:۲۷

اعتمادآنلاین| سپاه همچنان در صدر اخبار است؛ این بار به خاطر تغییر فرمانده. هنوز از ماجرای تروریستی خوانده شدن این ارگان از سوی آمریکایی‌ها و حمایت همه جانبه مسئولان داخلی از سپاه خیلی نگذشته بود که فرمانده کل قوا نسبت به ایجاد تحولاتی در این نهاد اقدام کردند. سردار حسین سلامی که پیش‌تر جانشین فرمانده سپاه بود و معمولا به خاطر اظهارات تند و تیز خود خبرساز می‌شد، حالا جای محمد علی جعفری را گرفته است.

این تغییر درحالی صورت گرفت که سرلشکر جعفری تیر ماه سال 96 گفته بود که « مسئولیتم در سمت فرماندهی کل سپاه حداقل تا سه سال دیگر ادامه خواهد یافت و با تلاش مضاعف به خدمت‌گذاری خود به نظام و انقلاب ادامه خواهم داد.» روشن است که مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده کل قوا با وی هم‌نظر نبوده و تصمیم به تغییر گرفته است. بدون شک اتفاقات و شرایط منطقه‌ای و بین المللی در این تصمیم گیری تاثیر داشته است اما ارتقای سردار سلامی این گمانه را به ذهن می‌رساند که فرمانده کل قوا تشدید موضع‌گیری‌ها و افزایش جنگ روانی که معمولا سردار سلامی مسئول آن بوده است را لازم دیده‌اند.

سیاسیون اما تمایلی به تحلیل این تغییر ندارند و ترجیح می‌دهند که به ارسال پیام‌های تبریک اکتفا کنند؛ به خصوص اصولگرایان.

مهدی چمران فعال سیاسی اصولگرا گفت: « ما در جریان تصمیم‌گیری برای تغییر فرمانده سپاه نبوده و نمی‌دانیم که کی و چطور به این تصمیم رسیده‌اند اما روشن است که این موضوعی به اقدامات آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه ارتباطی ندارد. زمان بسیاری صرف فکر و ایجاد قرارگاهی شده که اکنون سردار جعفری به آن رفته و جانشین وی نیز فرمانده سپاه شده است».

وی با تاکید بر اینکه «سپاه همان سپاه است» گفت: « طبیعی است که بعد از 10 سال فرماندهی سپاه به فرد دیگری سپرده شود و این دلیل خاصی ندارد».
چمران با بیان اینکه «ممکن است سردار سلامی رسانه‌‎ای‌تر باشند» گفت: « بدون شک برنامه ریزی و دکترین سپاه سر جای خود است و با تغییر فرمانده تغییر نمی‌کند. امیدواریم که انشالله سردار سلامی نیز با همان قدرت و روشن بینی سردار جعفری به فعالیت خود ادامه دهند».

منبع: آزادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها