کد خبر: 287047
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۳:۳۴:۰۰
| |

همکاری مشترک ایدرو با طرف اروپایی برای ساخت بالگرد امدادی

بهزاد اعتمادی قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اعلام کرد: این سازمان پروژه ساخت بالگرد‌های امدادی را با همکاری یک شرکت اروپایی دنبال می‌کند.

همکاری مشترک ایدرو با طرف اروپایی برای ساخت بالگرد امدادی
کد خبر: 287047
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهزاد اعتمادی گفت: این سازمان با توجه به ماهیت توسعه‌ای خود از چندی پیش برای رفع نیاز کشور به بالگردهای امدادی در حوزه‌های اطفای حریق، محیط زیست، امداد و نجات و مدیریت بحران همکاری خود را با سازنده معتبر اروپایی آغاز کرد.


وی افزود: ایدرو امسال شتاب‌ بخشیدن به پروژه ساخت بالگردهای غیرنظامی را با وجود تحریم‌های یکجانبه در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته اعتمادی، ایران و طرف اروپایی در این دور از توافق ها جزئیات طرح کسب و کار و راهکارهای مالی برای تاسیس شرکت ایرانی- اروپایی به منظور ساخت بالگردهای غیرنظامی را امضا کرده اند.


این مقام مسئول اضافه کرد: ایدرو در نظر دارد با ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی- اروپایی، علاوه بر تولید محصول، دانش فنی ساخت بالگردهای امدادی روز جهان را در کشور توسعه دهد به طوری که در سال نخست اجرای طرح 15 درصد داخلی‌سازی اولیه داشته باشیم و این سهم از سال چهارم به میزان 40 درصد داخلی‌سازی افزایش یابد.


برپایه این گزارش، با اجرای کامل این طرح نیاز کشور به بیش از 210 فروند بالگرد امدادی تامین می‌شود و علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم افزون بر یکهزار نفر، بیش از 600 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی انجام می شود.

سال‌های گذشته ایدرو برای رفع نیاز کشور در زمینه بالگرد، ابتدا با شرکت «لئوناردو»ی ایتالیا، سپس شرکت ایرباس وارد مذاکره شد که به دلایلی این همکاری شکل نگرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها