دستگیری سارق اسکیمری با 200 شاکی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری سارق اسکیمری با بیش از 200 شاکی و مالباخته خبر داد.

دستگیری سارق اسکیمری با 200 شاکی
کد خبر: 287084
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۴:۴۶:۵۵

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ تورج کاظمی درباره دستگیری این سارق اظهار کرد: در پی دریافت شکایت‌هایی به پلیس فتا تهران درباره برداشت غیر مجاز از حساب برخی شهروندان، پرونده‌ای در این خصوص در این پلیس تشکیل و اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.


وی با اشاره به بررسی شکایات و اظهارات شکات گفت: در انجام تحقیقات مشخص شد فردی تحت پوشش دست فروش و دوره‌گرد با استفاده از یک دستگاه وانت، حین انجام خرید و فروش کارت‌های بانکی شهروندان را گرفته و در یک فرصت مناسب کارت‌های آن‌ها را کپی کرده و از آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کند.


رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم موسوم به «اسکیمر»، یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در این زمینه را که فردی 42ساله بود شناسایی کردند و مشخص شد که این فرد سوابق متعددی در استان البرز و شهرهای مختلف کرج، قم، دماوند، پردیس، مارلیک، اندیشه و ... دارد.


کاظمی با اشاره به شناسایی تصویر متهم از سوی شکات و مالباختگان، گفت: کارآگاهان با بهره گیری از سوابق بدست آمده از متهم به محل سکونت وی در شمال کشور مراجعه کردند اما وی از محل متواری شده بود، بنابراین در شرایطی که هیچ اطلاعات دیگری از این فرد در دسترس نبود، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات گسترده میدانی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در استان گلستان، شهرستان گرگان شدند و پس از آن با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش، متهم در روز 21 فروردین دستگیر شد.

وی ادامه داد: حین دستگیری این متهم بازرسی از مخفیگاه وی نیز انجام شد که طی آن ماموران وسایلی از جمله دستگاه کپی رایت یا همان اسکیمر، کارت های کپی شده شکات و مالباختگان، سیستم رایانه، دستگاه‌های متعدد کارت خوان سیار و دهها کارت خام را کشف کردند.


رئیس پلیس فتا تهران با بیان اینکه متهم در همان تحقیقات اولیه، با صراحت به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی اعتراف کرد گفت: متهم اظهار کرد که در زمان حضورش در شهر تهران، با استفاده از مدارک شناسایی جعلی در مسافرخانه‌های مختلف شهر سکونت داشته و هر بار طی مدت حضورش، در پوشش دست فروشی و دوره گردی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه مناطق غرب تهران به این شیوه اقدام به کپی کردن کارت های عابربانک افراد کرده و در نهایت با استفاده از رمز کارت ارائه شده از سوی خود مالباختگان، از حساب آن‌ها مبالغی را برداشت می‌کرده است.


بر اساس اعلام پلیس پایتخت، با شناسایی بیش از 200 نفر از شکات، و با بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متعلق به مالباختگان، ارزش مالی پرونده به بیش از 300 میلیون تومان رسیده که این تعداد در حال افزایش است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها