کد خبر: 287118
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۵:۳۵:۱۱
| |

دمای اردبیل به 7 درجه زیر صفر هم می‌رسد/ تعطیلی مدارس خلخال

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: در حال حاضر تعداد کل مستمری بگیران بیمه بیکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر 2457 نفر است که از سال 91 رشد 25 درصدی داشته است.

دمای اردبیل به 7 درجه زیر صفر هم می‌رسد/ تعطیلی مدارس خلخال
کد خبر: 287118
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۵:۳۵:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا پناه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه حادثه ناشی از کار در جریان انجام کار پدید آمده و با صدمات شغلی مرگبار یا غیر مرگبار همراه است، گفت: در سال 97 میزان حوادث ناشی از کار در استان بوشهر 18 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: پیش بینی سالانه ما در مورد حوادث ناشی از کار 40 درصد بوده که خوشبختانه با تلاش، پیگیری و نظارت‌های همکاران ما آمار این حوادث در سال گذشته به 22 درصد رسیده است.

پناه عنوان کرد: به طور میانگین سالانه حدود 10 هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار با اولویت کارگاه‌های پرخطر انجام می‌گیرد و در سال گذشته نیز 10 هزار و 135 بازرسی ادواری با هدف صیانت از نیروهای کارگری انجام شده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فضاهای ورزشی موجود و پروژه‌های در حال احداث عنوان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد تحول اساسی در ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی بوده‌ایم.

پناه یادآور شد: در سال 1397 تعداد 9 هزار و 902 نفر ساعت کارگر آموزش‌های رایگان ایمنی و بهداشت کار دریافت کرده و به 3 هزار و 905 نفر نیز مشاوره حضوری و تلفنی قوانین و مقررات کار ارائه شده است.

وی بیان کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر در سال 96 موفق به کسب رتبه برتر اداره بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل استان در بین ادارات کشور گردیده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ارسال 1700 طرح به بانک‌ها خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 193 میلیارد تومان از بخش روستایی به طرح‌های ارسالی از جهاد کشاورزی، خدمات و صنعت تعلق گرفته و پرداخت گردید.

حمیدرضا پناه تصریح کرد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی 18 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که خوشبختانه 93 درصد آن در سال گذشته و 7 درصد باقیمانده نیز در سه ماهه اول سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش اشتغال روستایی، فراگیر، کاریابی‌ها و مشاغل خانگی جمعاً 14 هزار و 300 شغل ایجاد شده است.

پناه با اشاره به اهداف تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در حال حاضر در استان بوشهر تعداد 232 تشکل داریم. این تشکل‌ها در راستای ایجاد حسن تفاهم متقابل بین کارگر و کارفرما و به منظور حل و فصل اختلافات، تشکیل می‌شوند.

وی ضمن شرح برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: برگزاری جشن کارگری، مسابقه قانون کار و تأمین اجتماعی ویژه جامعه کارگری، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، نواختن زنگ ورزش در واحدهای کارگری، برگزاری بازی‌های بومی محلی، تقدیر از کارگران نمونه و ورزشکاران مدال آور، بازدید از واحدهای تولیدی، نشست بصیرت و روشنگری بسیج کارگری و همچنین ملاقات کارگران با مقام معظم رهبری بخشی از برنامه‌های تقویم هفته کارگر سال 98 در بوشهر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها