کد خبر: 287152
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲ اردیبهشت‌‌ماه ۱۳۹۸

از انفجاری دیگر در پایتخت سریلانکا تا تصمیم آمریکا برای تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران

وقوع انفجاری دیگر در پایتخت سریلانکا، حمایت دور از انتظار آمریکا از ارتش لیبی و پیروزی «ولادیمیر زلنسکی» کمدین 41 ساله در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین از جمله مهم‌ترین خبرهای حوزه بین‌الملل بود.

از انفجاری دیگر در پایتخت سریلانکا تا تصمیم آمریکا برای تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران
کد خبر: 287152
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسپوتنیک در خبری از وقوع انفجار دیگری در یکی از کلیساهای شهر «کلمبو» پایتخت سری‌لانکا خبر داد. پلیس سریلانکا اعلام کرده 87 چاشنی بمب در ایستگاه مرکزی اتوبوس در شهر کلمبو، پایتخت این کشور کشف شده است.

***

«محمد الامین عبدالعزیز» سخنگوی سندیکای معارض سودان اعلام کرد: ما بر سر درخواست ملت سودان مبنی بر تحویل دادن قدرت به مردم این کشور معامله نخواهیم کرد. ما به تحصن خود ادامه داده و مذاکره با شورای نظامی انتقالی را به حالت تعلیق درمی‌آوریم.

***

کاخ سفیداعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته معافیت‌های نفتی ایران را دیگر تمدید نکند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه 80 درصد درآمدهای ایران از نفت است مدعی شد واشنگتن تلاش می‌کند که کل صادرات نفت ایران را قطع کند.

***


با شدت گرفتن درگیری‌ها در پایتخت لیبی، نیروهای دولت وفاق ملی این کشور موفق شدند نیروهای وابسته به فرمانده ارتش ملی لیبی را به عقب برانند.

***

با پیروزی «ولادیمیر زلنسکی»، کمدین 41 ساله در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین، امیدها به بهبود رابطه اوکراین با روسیه پس از 5 سال مناسبات تنش‌آلود که تا مرز درگیری نظامی تمام‌عیار بین دو کشور پیش رفته بود، بالا رفته است.

***

در یک اقدام دور از انتظار، دولت آمریکا که پیش از این تنها دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی را به رسمیت می‌شناخت، از ژنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی پشتیبانی کرد.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها