شهردار تهران خبر داد:

کمک به مالکان بناهای تاریخی برای حفظ بنا

شهردار تهران با اشاره به اینکه بناهای تاریخی که دست مالکان خصوصی است،گفت: ما در شهرداری تهران تلاش میکنیم تا با کمک به مالکان این بناها از تخریب آنها جلوگیری کرده و اینها را به مکان‌های دیگری نظیر کافه کتاب تبدیل کنیم.

کمک به مالکان بناهای تاریخی برای حفظ بنا
کد خبر: 287266
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی شهردار تهران در کنفرانس بین‌المللی حفاظت از میراث قرن بیستم از معماری تا منظر که صبح امروز برگزار شد، گفت: حفاظت به معنای امروز آن یعنی مدیریت تغییرات.

شهردار تهران گفت: اگر بتوان تغییرات ایجاد شده را درست مدیریت کرد به مفهوم حفاظت هم میرسیم. شهرها در حال تغییر هستند و به همین لحاظ معنی حفاظت هم تغییر کرده است.

وی افزود: شهرهای ما هسته‌های قدیمی دارند و این تغییرات می تواند هم مثبت بوده و هم منفی باشد در حالی که بعد از انقلاب صنعتی خیلی از شهرها تغییرات گسترده‌ای داشته‌اند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: سه تغییر عمده در دنیا فرصتی را به وجود آورد اولین آنها توسعه بخش خصوصی دوم خروج صنعت از شهرها و سومین آن عدم تمرکز و واگذاری قدرت از دولت‌های مرکزی به دولت‌های محلی بوده است.

وی افزود: این سه حرکت باعث شد تغییرات عمده‌ای در شهرها ایجاد شود و شهرها توسعه یافتگی پیدا کنند. البته خروج صنعت باعث شد تا توسعه بیش از پیش اتفاق بیافتد.

حناچی گفت: موضوع منظر هم مهم است در دوران گذشته حفاظت معطوف به ارزشهای بنا می شده است اما در 1964 بنا و مجموعه اطراف آن مطرح می شود و کمی جلوتر موضوع بنا، اطراف آن و شهر پیرامون آن مطرح شده است.

وی ادامه داد: اما امروز نگاه به منظر کمی گسترده‌تر شده است و به طور گسترده‌تری موضوع منظر بنا مورد توجه قرار میگیرد.

حناچی با اشاره به اینکه بناهای تاریخی یا دست مالکان خصوصی یا دست مالکان دولتی است و ما نگرانی کمتری از مالکان دولتی داریم افزود: آثاری که در اختیار بخش خصوصی است عمدتا مورد تخریب قرار میگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهرداری تهران تلاش میکنیم تا با کمک به مالکان این بناها از تخریب آنها جلوگیری کرده و اینها را به مکان‌های دیگری نظیر کافه کتاب تبدیل کنیم.

شهردار تهران همچنین به روز سه شنبه و روز عدم استفاده از خودروی شخصی اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته موفق شدیم 20 درصد از میزان ذرات معلق را کاهش دهیم و این نتیجه تشویق مردم به استفاده از دوچرخه بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها