هزینه‌های مردم چقدر بالا رفته است؟

در فروردین ماه امسال مردم حدود 50 درصد بیشتر از همین ماه در سال گذشته برای تامین کالا و خدمات خود هزینه کردند. برای خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها این رقم تا 84 درصد افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌های مردم چقدر بالا رفته است؟
کد خبر: 287302
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اعلام تورم در اولین ماه سال جاری نشان از ادامه روند رو به رشد آن داشت؛ به طوری که در 12 ماهه به 30.6 دهم درصد رسیده بود که در مقایسه با اسفند ماه 3.7 درصد افزایش یافته بود. همچنین در مقایسه با فروردین سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) 51.4 درصد رشد داشت که نشان داد خانوارهای ایرانی تا این رقم بیشتر از سال 1397 برای خرید مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

اما جزئیات تغییرات تورم در بین 12 گروه کالا و خدمات از این حکایت دارد که شاخص در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها 84.4 درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش دارد که برای 12 ماه منتهی فروردین به 43.5 درصد می‌رسد.

در بین خوراکی‌ها گروه گوشت قرمز و سفید با 116 درصد و گروه گوشت قرمز و ماکیان با 117 درصد و همچنین سبزیجات با 157 درصد بالاترین تورم را در فروردین امسال نسبت به سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

دخانیات نیز با 123 درصد جزو گروه‌های کالایی است که در رده بالای تورم قرار دارد. در سایر بخش‌ها نیز مردم برای مسکن 24.8 و اجاره 28.7 در ماه ابتدایی امسال بیش از ماه مشابه سال قبل هزینه کرده‌اند.

اما در بخش خدمات حمل و نقل با 52.5، مبلمان و لوازم خانگی با 80.1 و همچنین تفریح و سرگرمی با 72 درصد جزو گروه‌هایی هستند که تورم بالایی داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها