اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود

نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مراکز HPC برای صنایع مختلف اهمیت بزرگی دارد، عنوان کرد: اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود.

اولین سوپر کامپیوتر در کشور تولید می‌شود
کد خبر: 287305
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نصراله جهانگرد در همایش کلان داده TOPHPC با اشاره به اهمیت قدرت پردازش‌های پیشرفته و سوپر کامپیوترها گفت: در کشور ما در حوزه فضایی، هوایی، مدیریت بحران، بخش نفت و صنایع بانکی نیازمند پردازشگرهای پیشرفته با ظرفیت پردازش بالا هستیم که تولید و استفاده از آنها نیازمند سرمایه گذاری عظیم و ضروری است.

معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر نیازمندی بازار ایران به سوپر کامپیوترها گفت: بازاری پیش رو در سطح ملی در چند سال اخیر به موضوع سوپر کامپیوترها توجه اساسی داشته و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال دستیابی به پردازشگرهای قدرتمند با ظرفیت پردازش چندین پتابایت در ثانیه با حمایت و سرمایه گذاری در دو دانشگاه در کشور است تا این هدف بزرگ محقق شود.

جهانگرد با بیان اینکه مراکز HPC برای صنایع مختلف اهمیت بزرگی دارد و با توجه به توسعه شبکه علمی و ظرفیت بالای شبکه ارتباطات برای انقال اطلاعات ضروری به شمار می‌روند، افزود: در مراکز داده امکان HPC در دستور کار قرار گرفته و از سوی وزارت ارتباطات با دانشگاه‌ها همکاری و تعامل لازم شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: اولین سرمایه گذاری مرکز HPC با همکاری یکی از دانشگاه‌ها و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ظرفیت یک پتابایت در دستور کار قرار گرفته و بزودی نهایی خواهد شد.

معاون فناوری‌های نوین وزارت ارتباطات ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاهای کشور با به کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات زیرساختی و فنی، حرکت لازم برای تامین نیازهای پردازشی را آعاز و نیازهای کشور را تامین کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها