کد خبر: 287306
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۴۳:۵۹
| |

سرپرست جدید فدراسیون کشتی معرفی می‌شود؟

با توجه به سکوت اساسنامه فدراسیون کشتی، گفته می‌شود وزارت ورزش می‌تواند پس از پایان 6 ماه از حضور بنی‌تمیم، سرپرست جدید را انتخاب کند.

سرپرست جدید فدراسیون کشتی معرفی می‌شود؟
کد خبر: 287306
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۴۳:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ پس از استعفای رسول خادم که بلافاصله پس از اتمام مسابقات جهانی 2018 بوداپست رخ داد، مجمع فدراسیون کشتی حمید بنی‌تمیم را به عنوان گزینه سرپرستی به وزارت ورزش معرفی کرد و وزیر نیز برای نایب‌رئیس سابق فدراسیون کشتی حکم سرپرستی زد.

این اتفاق در روز 15 آبان ماه سال 97 رخ داد و خیلی‌ها فکر می‌کردند که حکم سرپرستی سه ماهه است و در صورتی که قرار باشد بنی‌تمیم همچنان سرپرست بماند نیاز به تمدید حکم سرپرستی برای سه ماه دیگر است، اما همان زمان اعلام شد که طبق اساسنامه کشتی، فدراسیون می‌تواند به مدت 6 ماه با سرپرست اداره شود، از این رو کار بنی‌تمیم در فدراسیون ادامه پیدا کرد.

روز 15 اردیبهشت 98 دوره 6 ماهه سرپرستی بنی‌تمیم به اتمام می‌رسد. در حالی که عده‌ای معتقدند انتخاب سرپرست جدید برای این فدراسیون، احتمال تعلیق کشتی از سوی اتحادیه جهانی را در پی دارد، اما گفته می‌شود با توجه به سکوت اساسنامه فدراسیون کشتی بعد از گذشت 6 ماه از حضور سرپرست، وزارت ورزش می‌تواند برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کند تا انتخابات بی‌طرفانه برگزار شود.

در حقیقت آن چیزی که مخالف اساسنامه فدراسیون کشتی است، تعلل در برگزاری انتخابات است، نه انتخاب سرپرست جدید، ضمن اینکه با توجه به اتمام دوره 6 ماهه سرپرستی حمید بنی‌تمیم، دیگر نیازی به تایید اهالی مجمع نیست و در این خصوص اساسنامه سکوت اختیار کرده و به نظر می‌رسد انتخاب سرپرست جدید از سوی وزارت ورزش برای فدراسیون کشتی منع قانونی نخواهد داشت. شنیده شده به زودی قرار است این اتفاق رخ دهد.

ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی روزهای 15 تا 28 اسفند به انجام رسید و 21 نفر به این منظور ثبت‌نام کردند که با تایید صلاحیت مدیریتی 11 کاندیداها، رقابت اصلی ریاست این فدراسیون بین حمید بنی‌تمیم، علیرضا حیدری، امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی خواهد بود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها