کد خبر: 287317
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۵۱:۰۰
| |

چین به نگرانی هند در خصوص مسعود اظهر اهمیت دهد

ویجی گوخال معاون وزیر خارجه هند گفت،چین باید به نگرانی این کشور در خصوص «مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی جیش محمد اهمیت دهد.

چین به نگرانی هند در خصوص مسعود اظهر اهمیت دهد
کد خبر: 287317
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ویجی گوخال در دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در پکن افزود،دهلی نو تمام مدارک مبنی بر فعالیت های تروریستی مسعود اظهر رهبر گروه موسوم به «جیش محمد» را با چین به اشتراک گذاشته است و هند به تمام تلاش های خود برای مجازات افرادی که علیه شهروندان هندی اقدام خصمانه می کنند انجام خواهد داد.


به گزارش روزنامه تایمز آو ایندیا، سفر معاون وزیر خارجه هند به چین با هدف تغییر موضع پکن در قرار گرفتن مسعود اظهر در لیست سیاه سازمان ملل صورت گرفته است.


آمریکا، فرانسه و انگلیس، هشتم اسفند سال گذشته قطعنامه مشترکی را به دبیرخانه شورای امنیت دادند که در آن خواسته شده بود «مسعود اظهر» سرکرده گروه جیش محمد در فهرست تروریست جهانی قرار بگیرد اما این قطعنامه از سوی چین وتو شد.


این سومین باری است که شورای امنیت سازمان ملل به دنبال قرار دادن نام مسعود اظهر و گروه جیش محمد در فهرست سیاه تحریم های سازمان ملل است.


چین در سال های 2016 و 2017 نیز با قرار دادن نام مسعود اظهر در فهرست تروریست جهانی مخالفت کرده بود.


چین اعلام کرده که این فرآیند نیاز به تفحص و تحقیق بیشتر دارد. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که این کشور در خصوص قطعنامه مورد نظر با تمامی طرفین در ارتباط بوده و رفتار مسئولانه ای در این خصوص نشان داده است.


به دنبال حمله تروریستی ماه گذشته به اتوبوس نظامیان هندی در منطقه پلواما کشمیر،40 تن از نظامیان هندی کشته و زخمی شدند.


دهلی نو گروه جیش محمد به رهبری مسعود اظهر را مسئول این حمله تروریستی دانست و پاکستان را به پناه دادن به سرکرده و عناصر این گروه متهم کرد، اتهامی که اسلام آباد آن را رد کرده است.


همچنین هند د این گروه را طراح اصلی حمله تروریستی سال 2016 به پایگاه هوایی پتانکت می داند.


در حمله شبه نظامیان مسلح به پایگاه ارتش در پتانکت پنجاب هند، هفت نیروی نظامی هند کشته و 25 نفر دیگر مجروح شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها