کد خبر: 287359
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۲:۲۴:۳۳
| |

تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا در مجلس

فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا به منظور انجام اقدامات لازم در راستای تصمیمات و رفتارهای خصمانه آمریکا در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا در مجلس
کد خبر: 287359
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۲:۲۴:۳۳

اعتمادآنلاین| در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی امیرحسین قاضی زاده هاشمی، سید جواد ابطحی، علی اکبر رنجبر زاده و سید حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران از تشکیل فراکسیون پیگیری اقدامات متقابل رفتارهای خصمانه آمریکا خبر دادند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی یکی از اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در توضیح محور فعالیت‌های این فراکسیون بیان کرد: امیدواریم با همکاری سایر نمایندگان و همه دستگاه‌های ذیربط در یک سال باقیمانده از عمر این دوره مجلس بتوانیم در سطح تهدیداتی که نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته و مردم را تحت فشار قرار داده اقدامات لازم را انجام دهیم. هدف از تشکیل این فراکسیون پیش دستی در برابر اقداماتی است که آمریکا علیه ما انجام می‌دهند.

سید جواد ابطحی از دیگر اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در ادامه در خصوص فعالیت این فراکسیون بیان کرد: اقداماتی که دولت زیاده خواه آمریکا به همراه کشورهای مرتجع منطقه در حال انجام است ما را به این فکر انداخت تا از موضع انفعال خارج شویم. دوست داشتیم این مصاحبه خبری در تنگه هرمز و جزایر سه گانه انجام می‌شد اما جلسات مجلس این اجازه را به ما نمی‌دهد. ما با این فراکسیون این پیام را به آمریکا می‌دهیم که فکر نکند ما دست بر روی دست گذاشته‌ایم بلکه خیلی از مسائل را نمی‌توان رسانه‌ای کرد. ما می‌دانیم که دشمن بیدار است و دشمنی می‌کند و آمریکا بداند که با یک مصوبه یا قطعنامه نمی‌تواند کار ما را تمام کند.

وی در ادامه اظهار کرد: با ظرفیتی که نظام ما در درون خود دارد و تعاملی که با کشورهای منطقه برقرار کرده است ما می‌توانیم منافع آمریکا را در هر کجای دنیا هدف قرار دهیم.

در ادامه علی اکبر رنجبر زاده از دیگر اعضای هیأت رئیسه این فراکسیون در خصوص محورهای این فراکسیون اظهار داشت: این فراکسیون دقیقاً در راستای تقویت پایه‌های انقلاب و مقابله مستقیم ملت ایران با دولت آمریکا شکل گرفته است. آمریکا از روی عصبانیت سپاه پاسداران را تحریم کرد و در طول این 40 سال مانند ماری زخمی هر جا که توانست به ما نیش زد. منافع آمریکا اکنون به خطر افتاده است و ملت ایران و جهان اسلام بیدار شده و ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد. این فراکسیون در مقابل تمام اقدامات آمریکا خواهد ایستاد.

در ادامه سید حسین نقوی حسینی سخنگوی این فراکسیون در خصوص محورهای فعالیت این فراکسیون اظهار داشت: آمریکا به عنوان دشمن اصلی ملت ایران از سال‌های اولیه انقلاب هر روز علیه ملت و انقلاب اسلامی رفتارهای خصمانه و تحریم و فشار را پیش گرفته است. ما نیز برای مقابله با این اقدامات آمریکا باید ساز و کارهای اجرایی و قانونی لازم را داشته باشیم و این فراکسیون نیز برای مقابله با رفتارهای خصمانه آمریکا تشکیل شده است و متقابلاً طرح‌های قانونی لازم تهیه خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها