کد خبر: 287364
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۲:۳۴:۴۰
| |

محرومیت هزاران کودک فرانسوی از تحصیل

کمیسیون ملی مشاوره در امور حقوق بشر (CNCDH) فرانسه در گزارشی اعلام کرد که هزاران کودک دراین کشور از دسترسی به امکان تحصیل محروم هستند.

محرومیت هزاران کودک فرانسوی از تحصیل
کد خبر: 287364
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۲:۳۴:۴۰

اعتمادآنلاین| طبق این گزارش، در فرانسه، سیستم آموزش و پرورش هنوز دسترسی به مدرسه و تحصیل برای همه کودکان را بدون هیچ گونه تمایزی تضمین نمی کند.


«لوئیز سوری» مسئول تحصیل کمیسیون ملی مشاوره در امور حقوق بشر گفت: در فرانسه، با توجه به نبود زیرساخت های تحصیلی اعم از مدرسه و کمبود کارکنان، شیفت‌های تحصیلی در مدارس به حالت چرخشی است؛ برخی دانش‌آموزان کلاس‌های صبحگاهی دارند و بعضی دیگر بعد از ظهرها به مدرسه می‌روند.


به گفته سوری، این پدیده (عدم دسترسی به امکانات تحصیل)در وهله نخست خانواده‌های قشر آسیب‌پذیر جامعه را متاثر می‌کند؛ سرخ‌پوست‌ها در گویان و کودکان بدون سرپرست درمایوت (مستعمره‌های فرانسه).


به گفته سوری، نزدیک به 5هزار کودک در جزیره مایوت و حدود 10هزار کودک دیگر در جزیره گویان زندگی می کنند که به امکانات تحصیل دسترسی ندارند.


اگر چه در زمینه استانداردهای بین‌‌المللی، فرانسه را می‌توان از کشورهای پیشرو دانست واستانداردهای بالای زندگی، تحصیلات، سلامت، امید به زندگی، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی این کشور را از جمله کشورهای ایده‌آل برای زندگی معرفی می‌کند اما توزیع نشدن عادلانه امکانات تحصیلی یکی از مسائلی است که به ویژه در چند ماه اخیر به یکی از مسائل و چالش‌های پیش‌روی دولت تبدیل شده است؛ به‌گونه‌ای که گروهی از دانش‌آموزان فرانسوی نیز همراه با جمعیت معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت در 5 ماه اخیر بارها به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها