نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران تاثیری در اقتصاد کشور ندارد

سیدحسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌گونه که پس از آبان ماه و اعمال دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اتفاقی نیفتاد، بنابراین با عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران نیز اتفاقی در اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد.

تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران تاثیری در اقتصاد کشور ندارد
کد خبر: 287449
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۰۹:۳۱

اعتمادآنلاین| سیدحسن حسینی شاهرودی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم جدید ترامپ مبنی بر عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران، گفت: اگر قرار بود آمریکا به ایران برای فروش نفت کمک کند و مهلت دهد، خودش از ایران نفت می‌خرید و شرکت‌های نفتی آمریکا را از خرید نفت ایران محروم نمی‌کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: آمریکا اراده‌ای نداشته تا به ایران برای فروش نفت امتیاز دهد و اگر اعلام کرده که ابتدا تا آبان ماه و سپس تا اردیبهشت ماه برای فروش نفت ایران مهلت می‌دهد، به دلیل نگرانی از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی بوده است.

عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران اثری در کاهش یا افزایش فروش طلای سیاه نخواهد داشت


وی با بیان اینکه از گذشته دور آمریکا ایران را تحریم کرده و اکنون نیز وضعیت همچون گذشته بوده و تغییری نکرده است، ادامه داد: همان‌گونه که پس از آبان ماه و اعمال دور جدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اتفاقی نیفتاد، با عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران نیز اتفاقی در بازار ارز و اقتصاد کشور رخ نمی‌دهد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه ایران مسیر گذشته خود را در فروش نفت پیش گرفته و عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران اثری در کاهش یا افزایش فروش نفت و درآمد‌های ارزی ایران نخواهد داشت، تاکید کرد: ایران به این سمت و سو حرکت می‌کند که خود را از فروش نفت مستقل کند و آرزوی ایرانیان است که زمانی فرا رسد که دیگر نفت نفروخته و به سمت درون زا کردن اقتصاد حرکت کنیم که متاسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است.

عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران تاثیر اساسی در شاخص‌های اقتصادی ایران نمی‌گذارد


وی افزود: ایران راه‌های متعددی برای فروش نفت تجربه کرده و این راه‌ها را ادامه داده و راه‌های جدیدی نیز برای فروش نفت داشته و پیدا می‌کند، بنابراین طلای سیاه خود را فروخته و دغدغه‌ای در این بخش ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عدم تمدید معافیت‌های نفتی ایران تاثیر اساسی در شاخص‌های اقتصادی ایران نمی‌گذارد، تصریح کرد: زمانی که عدم تمدید در شاخص‌های اقتصادی تاثیر نمی‌گذارد در شاخص ارز نیز تاثیرگذار نیست، مگر اینکه فضای روانی توسط سوءاستفاده گران و سوداگران در بازار ارز ایجاد شود که بانک مرکزی باید فضای حبابی در حوزه ارزی را مدیریت کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها