کد خبر: 287467
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۴۰:۵۰
| |

آتش‌نشانی چه تمهیداتی برای نمایشگاه کتاب دارد؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تمهیدات این سازمان را برای سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب - که از فردا (4 اردیبهشت) در مصلی تهران آغاز می‌شود - را اعلام کرد.

آتش‌نشانی چه تمهیداتی برای نمایشگاه کتاب دارد؟
کد خبر: 287467
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۴۰:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید جلال ملکی اظهار کرد: سازمان آتش نشانی همچون سال‌های گذشته تمام توان خود را برای تامین ایمنی این نمایشگاه بزرگ و بین المللی به کار خواهد بست در همین راستا علاوه بر اینکه تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر تهران مثل همیشه در حالت آماده باش کامل قرار دارند، آتش نشانان با استفاده از 17 دستگاه خودرو سنگین، 17 دستگاه خودرو موتورسیکلت،‌ چهار دستگاه خودرو سبک، یک دستگاه خودرو تخصصی نجات و یک دستگاه تانکر آب و با استفاده از شش دستگاه کانکس که یکی از این کانکس‌ها با کاربری آموزش نکات ایمنی و ارائه بروشورهای آموزشی و پنج دستگاه دیگر با کاربری عملیاتی و محلی برای استقرار آتش‌نشانان خواهد بود، در 13نقطه از بخش‌های داخلی،‌ شبستان‌ها،‌ قسمت‌های مسقف و فضای باز نمایشگاه مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: 140 نفر آتش‌نشان تخصصی به همراه 15آتش‌نشان داوطلب به‌صورت روزانه در محل استقرار آتش‌نشانی در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت. 24نفر آتش‌نشان نیز در داخل این کانکس‌ها به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش هستند و دیگر آتش‌نشانان هر روز از زمان بازگشایی تا ساعاتی پس از تخلیه نمایشگاه در محل حضور خواهند داشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشان با بیان اینکه این نمایشگاه از قبل توسط آتش‌نشانان مورد بازدید قرار گرفته و پرسنل این نمایشگاه آموزش‌های لازمرا فرا گرفته‌اند، در پایان گفت: از شهروندان درخواست می‌کنم که با توجه به اینکه در نمایشگاه حجم زیادی از کاغذ و کتاب وجود دارد و می‌تواند ریسک بالایی برای آتش‌سوزی داشته باشد،‌ اصول ایمنی را رعایت کنند. مراجعه‌کنندگان باید از روشن کردن سیگار، کبریت و فندک در داخل نمایشگاه خودداری کنند و در صورت وقوع حادثه از محل فاصله گرفته و سریعا مراتب حادثه را به آتش‌نشانان مستقر در محل یا سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اطلاع دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها