نماینده مردم تهران در مجلس:

استفاده از اختیار بازنشستگی با بیمه‌شدگان است

علیرضا محجوب، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: استفاده از اختیار بازنشستگی با بیمه‌شدگان است و هیچ کارفرمایی نمی‌تواند کارگری را پیش از رسیدن به سن تعیین شده، وادار به بازنشستگی کند.

استفاده از اختیار بازنشستگی با بیمه‌شدگان است
کد خبر: 287475
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی شرکت های تابع شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی از ابتدای سال بخشنامه ای را ابلاغ کردند که براساس آن زنان با 20 سال سابقه خدمت و 42 سال سن باید بازنشسته شوند و چنانچه از اقدام به این کار نکنند حقوق و مزایایی به آنان پرداخت نمی شود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کار درباره این بخشنامه گفت: براساس تبصره چهار ماده 76 قانون کار، کارگران زن با 42 سال سن و 20 سال سابقه کار می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.


علیرضا محجوب افزود: در ماده 78 این قانون آمده است هیچ کارفرمایی نمی تواند کارگری را پیش از رسیدن به سن تعیین شده مجبور به بازنشستگی کند و تنها زمانی این امکان را دارد که پنج سال از زمان بازنشستگی وی (یعنی 30 سال سابقه کار یا 60 سالگی) گذشته باشد.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: چنانچه شرکتی این کار را انجام دهد خلاف قانون عمل کرده و مجلس شورای اسلامی آماده رسیدگی به این موضوع است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این زمینه گفت: نمی توان اقدام برخی شرکت ها را به همه تعمیم داد.


«ابراهیم صادقی فر» تصریح کرد: این کار، خلاف قانون است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها