کد خبر: 287481
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۵۸:۵۶
| |

خسارت 100درصدی سیل به 40 خانوار در اسدآباد/ 42 راه دسترسی تخریب شد

مدیر کمیته امداد شهرستان اسدآباد گفت: در بارش و سیل اخیر تعداد 54 خانوار تحت پوشش کمیته امداد دچار خسارت و آسیب شده اند که 40 مورد از آسیب‌ها و تخریب‌ها به صورت 100 درصدی بوده است.

خسارت 100درصدی سیل به 40 خانوار در اسدآباد/ 42 راه دسترسی تخریب شد
کد خبر: 287481
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۵:۵۸:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمدنایبی صفا در شورای زکات شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: خوشبختانه تمامی بخش‌های زندگی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد هر ساله بیمه می‌شود که این امر نقطه قوت برای افراد خسارت دیده تحت پوشش کمیته امداد شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برآورد خسارت‌های وارده به خانوارهای تحت پوشش انجام گرفته، تصریح کرد: در این شهرستان تمامی لوازم زندگی، دام، مسکن و فضاهای دیگر مددجویان بیمه بوده‌اند که بیمه خسارت این آسیب‌های ناشی از سیل را به خانوارهای تحت پوشش پرداخت خواهد کرد و مشکلی از این بابت وجود ندارد و جای نگرانی نیست.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز گفت: در اثر بارش‌های سیل آسای اخیر متأسفانه 42 پل و راه دسترسی کشاورزان به اراضی و باغات، تخریب و قطع شده که باید هر چه سریع‌تر بازسازی و مرمت شوند.

منطقه همدان، کریم حمیدوند در بررسی آخرین وضعیت مسیل رودخانه‌های شهرستان اظهار کرد: اداره امور آب بر اساس حکم دادستان مأمور به پاکسازی و بازگشایی همه رودخانه‌های شهرستان شده است.

وی افزود: مسیل های همه 7 رودخانه شهرستان متأسفانه در اثر دست اندازی کشاورزان و برهم زدن مرز و حریم رودخانه‌ها در سنوات گذشته از بین رفته و سیلاب‌های ایجاد شده در روزهای گذشته به همین علت بود.

حمیدوند با تقدیر از حساسیت و دستور دادستان اسدآباد تصریح کرد: بر اساس دستور دادستان، امور آب باید هر چه سریع‌تر مسیل رودخانه‌ها را بازگشایی و در صورت مقاومت و مزاحمت کشاورزان، متخلفان را به دادگاه معرفی کند.

همچنین در این نشست وضعیت رودخانه روستای هدف گردشگری ملحمدره و ترخین آباد که در نهایت به روستای پایین دستی خاکریز می‌رسد و اهالی این روستا را نگران کرده، مورد بررسی و تصمیمات کارشناسی برای انتقال آب از روستا به رودخانه اصلی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها