درخشش آزادکاران ایران با 3 طلا و 2 برنز/ رضا یزدانی هت‌تریک کرد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست قهرمانی آسیا با 3 مدال طلای رضا اطری،بهمن تیموری و رضا یزدانی و 2 مدال برنز پیمان بیابانی و یونس امامی دست یافت.

درخشش آزادکاران ایران با 3 طلا و 2 برنز/ رضا یزدانی هت‌تریک کرد
کد خبر: 287506
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۱۷:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا 2019 در شی آن کشور چین، بهمن تیموری نماینده وزن 79 کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز آسیا در سال 2017 در دیدار فینال برابرپراوین رانا دارنده مدال برنز آسیا 2012 از هند با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

تیموری کشتی‌گیر جوان و با آتیه کرمانشاهی که چندی قبل نیز با نمایشی زیبا مدال طلای جام تختی را از آن خود کرده بود، پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه 11 بر 4 اویبک نصیراف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز زوپینگ لین از چین را با نتیجه 12 بر 2 و ضربه فنی مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

آخرین نماینده ایران در 5 وزن نخست این رقابت‌ها، رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلای جهان بود که پس از 2 سال دوری از میادین چندی پیش به میادین بازگشته است، در دیدار فینال به مصاف باتزول اولزیسایخان از مغولستان رفت و در حالیکه تا یک دقیقه و نیم به پایان مبارزه 4 بر 2 عقب بود در نهایت با نتیجه 7 بر 4 به برتری رسید و سومین مدال طلای خود در آسیا را بر گردن آویخت.

یزدانی پیش از این در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر سلیم موحامت موحادیف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل ماگومد موسی یف از قرقیزستان با نتیجه 16 بر 4 پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 3 علی شیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد.

پیش از این رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم و بهمن تیموری در وزن 79 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و پیمان بیابانی در 65 و یونس امامی در 70 کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافتند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست با 3 مدال طلا و 2 برنز و نمایشی درخشان به کار خود پایان داد.

بهنام احسان پور در 61، محمد نخودی در 74، کامران قاسم پور در 86، علیرضا کریمی در 92 و یدالله محبی در 125 کیلوگرم 5 نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها هستند که فردا (چهارشنبه) به مصاف رقبایشان می‌روند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها