تخت روانچی استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل سازمان ملل کرد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل این سازمان کرد.

تخت روانچی استوارنامه خود را تقدیم دبیرکل سازمان ملل کرد
کد خبر: 287552
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید تخت‌روانچی با حضور در دفتر آنتونیو گوترش، پس از ابلاغ سلام‌های گرم حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، استوارنامه خود را تقدیم و رسما در این مسئولیت آغاز به کار کرد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه برن دریافت و فعالیت شغلی خود را از 1364 در وزارت امور خارجه آغاز کرد.


روانچی از 1367 تا 1368 رئیس اداره سازمان ملل در وزارت امور خارجه بود و از 1368 تا 1377 به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل فعالیت می‌کرد و در فاصله سالهای 1380 تا 1384 سفیر ایران در سوئیس بود.


او پس از انتخابات ریاست جمهوری 1392 و شروع مذاکره هسته ای به این تیم ملحق شد و همزمان معاون وزیر در امور اروپا و آمریکا بود.


تخت‌روانچی از شهریور 1396 به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری منصوب شد اما به دنبال اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان که غلامعلی خوشرو سفیر پیشین ایران مجبور به ترک این مسئولیت شد، به پیشنهاد وزیر امور خارجه برای مسئولیت جدید در سازمان ملل مقر نیویورک به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها