کد خبر: 287696
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۱:۰۱:۰۹
| |

احمد توکلی، رییس هیات‌مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت:

آمادگی دیده‌بان برای کمک به دولت در فرآیند توزیع کالاهای اساسی

احمد توکلی، رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رییس‌جمهوری برای کمک کارشناسی به دولت در فرآیند تأمین و توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرد.

آمادگی دیده‌بان برای کمک به دولت در فرآیند توزیع کالاهای اساسی
کد خبر: 287696
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۱:۰۱:۰۹

اعتمادآنلاین| در نامه احمد توکلی، رییس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت وعدالت حسن روحانی، رییس دولت دوازدهم آمده است: بحران‌های اخیر در حوزه تأمین و توزیع کالاهای اساسی موجب نارضایتی عمومی و مردمی و بحران‌های اجتماعی شده است، این امر در حالی رخ داده است که دولت ارز 4200 تومانی به تأمین این نوع از کالاها تخصیص می‌دهد.


وی افزود: علاوه بر نادرستی این سیاست که بخشی از علت نابسامانی است، سوءمدیریت در بخش های مختلف وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و در نهایت بانک مرکزی یکی از دلایل مهم و کلیدی در این نابسامانی ها است.


رییس دیده بان شفافیت و عدالت یادآور شد: تعمد در اخلال و جلوگیری در به موقع تأمین نکردن کالاهای اساسی به منظور بحران آفرینی از طریق تأخیر و رفتار سلیقه ای در ثبت سفارش، صدور بخشنامه های متناقض، ارجاع به مجموعه های بیرون از وزارتخانه، ثبت سفارش و تخصیص ارز برای امور غیرضروری، جابجایی تخصیص ها از طریق دست‌کاری در سیستم های نرم افزاری و ایجاد موانع، همچنین ناهماهنگی بین وزارتخانه های مذکور در تمکین به تصمیمات کلان کشور و تعلل در تخصیص ارز و تبعیض در نوع ارز تخصیصی توسط بانک مرکزی، همچنین توجه و عنایت ویژه به برخی از واردکنندگان انحصارگر و ذینفع بودن برخی از مسئولان که از مصادیق تعارض منافع است، در عرصه کالاهای اساسی می تواند موجب مخاطرات امنیتی در کشور شود.


توکلی در این نامه خاطرنشان کرد: دیده بان شفافیت و عدالت با رصد به موقع بازار کالاهای اساسی در کمیته های تخصصی خود؛ تاکنون در دو مورد روغن خوراکی و مواد شوینده با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و برانگیختن همکاری فوری مسئولین ذیربط وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان مانع ایجاد بحران در این زمینه بوده است.


وی تاکید کرد: بدیهی است دیده‌بان شفافیت و عدالت همچنان آمادگی دارد تجربیات و توان کارشناسی مردمی در اختیار خود را به منظور پیش‌گیری از آغاز و تداوم این قبیل بحران ها در اختیار دولت قرار دهد.


به گزارش ایرنا، سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت، مؤسسه ای غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که با هدف مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و برقراری عدالت تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها