معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

اتصال بندر صُحار عمان با کشتی رو-رو به بندر چابهار/ خط دریایی منظم برقرار می‌شود

هادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است خط کشتیرانی بار و مسافر بین بندر چابهار و بندر صُحار عمان راه اندازی شود، عنوان کرد: این خط با همکاری سازمان بنادر توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

اتصال بندر صُحار عمان با کشتی رو-رو به بندر چابهار/ خط دریایی منظم برقرار می‌شود
کد خبر: 287786
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۱:۴۳

اعتمادآنلاین| هادی حق‌شناس ‌با بیان اینکه کشور ایران از گذشته روابط مناسب حمل و نقل دریایی بار و مسافر با عمان داشته است، گفت:‌ البته این روابط حمل و نقلی به شکل منظم نبوده است، یعنی گاهی این خطوط کشتیرانی برقرار بوده‌ گاهی هم برقرار نبوده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: به عنوان مثال سال گذشته کشتی مسافری بین ایران و عمان تردد می‌کرد، اما وقفه‌ای در تردد آن ایجاد شد و در حال حاضر هم راه‌اندازی خط کشتیرانی بین ایران و عمان دنبال می‌شود و موضوع تازه‌ای نیست.

راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار-صُحار عمان

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که خط کشتیرانی بار و مسافر بین بندر چابهار و بندر صُحار عمان راه اندازی شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این کشتی که توسط بخش خصوصی خریداری و راه‌اندازی شده است، قابلیت اینکه هم ‌حامل خودرو باشد و هم مسافر را جابه‌جا کند دارد و به اصطلاح ‌کشتی رو رو نام دارد.

وی اضافه کرد: شرکت ایرانی کشتی را خریداری کرده است و تمایل دارد این خط به صورت منظم بین ایران و عمان برقرار کند در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی هم تلاش کرد با فراهم سازی تمهیداتی همکاری مناسبی در این‌باره داشته باشد اما بخش عمده‌ای از کارها توسط بخش خصوصی انجام شده است.

حق‌شناس اظهار داشت: به زودی این خط کشتیرانی مسافری و خودرو بین بندر چابهار و صحار عمان راه‌اندازی می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها