لاوروف:

واشنگتن برای تحقق منافع خود از سیاست تحریم استفاده می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تحریم‌های واشنگتن علیه ایران تصریح کرد: هر کشوری که با سیاست‌های آمریکا همراه نباشد، تحت تحریم‌های این کشور قرار خواهد گرفت.

واشنگتن برای تحقق منافع خود از سیاست تحریم استفاده می‌کند
کد خبر: 287792
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در هشتمین کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو به تحریم‌های اخیر واشنگتن علیه ایران اشاره کرد و تصریح کرد: «واشنگتن و متحدانش، کشورهایی را که مطابق با میل آنها رفتار نکنند، با تحریم‌های غیرقانونی مجازات می‌کنند».

وزیر امور خارجه روسیه به نقش مداخله آمریکا و کشورهای اروپایی در اوکراین اشاره کرد و گفت: «پنج سال پیش، آمریکا و اتحادیه اروپا بار دیگر در امور یکی از کشورهای جماهیر شوروی مداخله کردند. آنها موجبات یک کودتا در اوکراین را فراهم آوردند که این نقض جدی قوانین بین‌الملل بود و موجب شد که درگیری‌هایی در اوکراین رخ دهد و به منبع بی‌ثباتی منطقه تبدیل شد».

او در این نشست که به میزبانی وزارت دفاع روسیه برگزار شده بود، به اقدامات غیرمسئولانه آمریکا که هزینه‌هایی را برای کشورهای سراسر جهان در پی دارد، اشاره کرد و گفت: «واشنگتن و متحدانش امنیت داخلی خود را به قیمت (آسیب رساندن به) دیگر کشورها تقویت می‌کنند».

این مقام روس تصریح کرد: «کوبا و نیکاراگوئه متحمل ضررهای جدی ناشی از اقدامات غیرمسئولانه آمریکا شده‌اند».

او خروج از برجام یا پیمان منع موشک‌‌های میانبرد (INF) را به‌عنوان مثالی از رفتارها و اقدامات غیرمسئولانه مطرح کرد.

لاوروف سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: ««اقدامات واشنگتن، به افزایش تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند».

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در انتقاد از سیاست‌های واشنگتن افزود: «امروز، ایالات متحده در حال بازنویسی قوانین پذیرفته شده بین‌المللی است و اصول و قوانینی را که خودشان ابداع کرده‌اند، جایگزین این قوانین می‌کنند».

او در خصوص تلاش دولت آمریکا برای دیکته کردن سیاست‌های خود به کشورهای دیگر گفت: «اگر آنها (در پیشبرد سیاست‌های خود) موفق نشوند، تلاش می‌کنند، رویکردهای (تحریم‌های) یکجانبه‌ای را در پیش بگیرند».

لاوروف در بخشی از سخنان خود به سوریه اشاره کرد و گفت: «ما در تلاش هستیم تا اقدامات غیرقانونی در کرانه شرقی رود فرات در سوریه را متوقف کنیم و از دولت سوریه حمایت کرده‌ایم و مانع از اتخاذ تصمیمات علیه دمشق شده‌ایم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها