کلینتون:

مداخله روسیه در انتخابات 2016 تاثیر داشت

هیلاری کلینتون در اولین واکنش به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر گفت: اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور نبود، به‌خاطر نتایج این گزارش تحت محاکمه قرار می‌گرفت.

مداخله روسیه در انتخابات 2016 تاثیر داشت
کد خبر: 287797
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۰۵:۲۷

اعتمادآنلاین| «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، روز گذشته اعلام کرد اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور نبود، برای «کارشکنی قانونی» که نتایج تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری نشان داد، محاکمه می‌شد.

رقیب انتخاباتی سابق ترامپ گفت: فکر می‌کنم به اندازه کافی (شواهد) وجود دارد که اگر هر شخص دیگری درگیر چنین مواردی بود قطعا مورد محاکمه قرار می‌گرفت. کلینتون یادآور شد براساس قوانین وزارت دادگستری نمی‌توان علیه یک رئیس‌جمهور در زمان تصدی این مقام اعلام جرم صورت گیرد.

نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات افزود: تمامی موارد مربوط به کارشکنی مستقیما به کنگره فرستاده شد و اگر شما بخشی از این گزارش (مولر) را بخوانید شفاف‌تر از این نمی‌توانست باشد.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر در پنجشنبه گذشته تاکنون، این اولین بار است که هیلاری کلینتون به اظهارنظر در خصوص آن می‌پردازد. در گزارش مولر اعلام شد که وی به شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس دست نیافته است. با این حال در این گزارش 400 صفحه‌ای مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآور شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

چند تن از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا از جمله سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست و کامالا هریس، نماینده ایالت کالیفرنیا در واکنش به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر خواستار پیگیری روند استیضاح ترامپ شدند. کلینتون درباره مطرح شدن موضوع استیضاح ترامپ گفت این موضوعی است که باید به طور جدی و سختگیرانه و براساس شواهد انجام شود. با این حال رقیب سابق ترامپ افزود حق با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان است که باید در خصوص اقدام به استیضاح ترامپ محتاطانه عمل کرد.

در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است ترامپ در چندین مورد قصد کارشکنی در اجرای عدالت داشته است. مولر هیچ نتیجه‌گیری کلی درباره اینکه آیا رئیس‌جمهور آمریکا چنین کارشکنی‌هایی را مرتکب شده است، ارائه نکرد و تصمیم‌گیری درباره این مسئله را به کنگره واگذار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها