کد خبر: 287801
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۰۸:۳۹
| |

روسیه بر پیگیری جرایم جنگی آمریکا در افغانستان تاکید کرد

سفارت روسیه در کابل اعلام کرد که دادگاه بین‌المللی لاهه باید روند پیگیری جنایات نیروهای آمریکایی در افغانستان را از سر بگیرد.

روسیه بر پیگیری جرایم جنگی آمریکا در افغانستان تاکید کرد
کد خبر: 287801
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۰۸:۳۹

اعتمادآنلاین| سفارت روسیه در کابل با صدور بیانیه‌ای به لزوم رسیدگی به جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان تاکید کرده است.

روسیه گفت: به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار جهانی خواستار پیگیری جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان است و عاملان این جنایات باید به کیفر برسند.

در حالی که دولت افغانستان و سازمان ملل کشتار غیرنظامیان توسط نیروهای آمریکایی در این کشور را نادیده می‌گیرند تلاش‌های دادگاه لاهه برای بررسی جنایات جنگی آمریکا امیدواری هایی را برای قربانیان این جنایات در افغانستان ایجاد کرده بود.

اما دادگاه بین‌المللی لاهه نیز به دلیل زورگویی‌های آمریکا تصمیم خود برای بررسی جنایات جنگی صورت‌گرفته از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان را پس گرفته و تحقیقات در این زمینه را متوقف کرده است.

اخیرا دادگاه لاهه درخواست برای رسیدگی به جنایات جنگی در افغانستان را رد کرده که این موضوع واکنش نهادهای حامی حقوق بشری در این کشور را نیز برانگیخته است.

نیروهای آمریکایی نیز در افغانستان به کشتار زنان و کودکان در عملیات‌های شبانه متهم هستند اما به دلیل مصونیت قضایی نیروهای آمریکایی همچنان به کشتار غیرنظامیان در این کشور ادامه می‌دهند.

در پی افزایش شکایت‌ها از جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در سال های گذشته دادگاه بین‌المللی لاهه تصمیم گرفت تا این موضوع را بررسی کند و در نتیجه هزاران شکایت در این دادگاه به ثبت رسید.

این در حالی است که عدم بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان واکنش‌های تند کمیسیون حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل و نهادهای حامی حقوق بشری را نیز در پی داشته است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها