کد خبر: 287804
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

تجمع بی‌خانمانان فرانسوی مقابل نوتردام+ تصاویر

هزاران بی‌خانمان فرانسوی در اعتراض به جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بازسازی نوتردام در عین بی‌توجهی دولت به وضع آنان مقابل این کلیسا تجمع کردند.

تجمع بی‌خانمانان فرانسوی مقابل نوتردام+ تصاویر
کد خبر: 287804
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| هزاران بی‌خانمان دوشنبه در بیرون ساختمان نوتردام تجمع کردند و از دولت خواستند به هزاران بی‌خانمان در سراسر این کشور کمک کند.

آن‌ها پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «ظرف چهل و هشت ساعت یک میلیارد دلار [برای بازسازی کلیسای نوتردام] جمع‌آوری شد، ما نیز به کمک و سقفی بالای سرمان نیاز داریم».

فرانسه

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، پس از آتش‌سوزی در ساختمان معروف کلیسای نوتردام که موجب شد خسارت‌های بسیار زیادی به آن وارد شود، وعده داده است این ساختمان ظرف پنج سال بازسازی شود. به همین علت ظرف دو روز یک میلیارد دلار کمک مالی برای بازسازی این ساختمان جمع‌آوری شده است. این در حالی است که صد و چهل هزار بی‌خانمان در فرانسه زندگی می‌کنند.

نتردام

تصمیم دولت فرانسه برای بازسازی این ساختمان تاریخی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شده است و برخی معتقدند این پول را می‌توان در راه‌های بهتری از جمله کمک به آفریقا یا مبارزه با تغییر آب وهوا هزینه کرد. این موضوع حتی در فرانسه بسیار بحث‌برانگیز بوده و حتی با اعتراضاتی همراه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها