تمدید نشدن معافیت خرید نفت ایران بر بازار سهام هند ثاثیر منفی دارد

تحلیل‌گران اقتصادی هند معتقدند که تمدید نشدن معافیت کشورها برای ادامه واردات نفت از ایران باعث افزایش قیمت نفت به بالای 80 دلار و کاهش سهام هند خواهد شد.

تمدید نشدن معافیت خرید نفت ایران بر بازار سهام هند ثاثیر منفی دارد
کد خبر: 287823
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۳:۵۸:۵۱

اعتمادآنلاین| روزنامه اکونومیک‌تایمز نوشت: اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران برای هند که مشتری بزرگ نفتی تهران محسوب می‌شود، سودمند نیست و تاثیرات آن در بخش های مالی و اقتصادی محسوس است.


براساس این گزارش، بازار سهام هند روز گذشته در واکنش به تصمیم آمریکا با کاهش روبرو شد و در صورت ادامه این روند ارزش روپیه و سرمایه گذاری خارجی نیز کم خواهد شد.


هند بیش از 80 درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می‌کند، افزایش قیمت نفت به معنی افزایش تقاضا برای دلار است که این امر بر ارز ملی هند فشار وارد می‌کند و آن را مقابل دلار تضعیف وباعث خروج سرمایه از این کشور می‌شود.


«جایانت منگلیک» یک تحلیلگر اقتصادی در سازمان رلیگیر بروکینگ گفت: وابستگی شدید هند به واردات نفت بسیار نگران‌کننده است.


او افزود: هر 10 دلار افزایش در قیمت نفت باعث کاهش قابل توجه کسری بودجه و افزایش هزینه های تولید و تهیه مواد خام، شیمیایی، خودرو و رنگ می‌شود.


تحلیلگران معتقدند که سازمان اوپک به تنهایی نمی‌تواند نبود نفت ایران در بازار را جبران کند و تنها راه، افزایش تولید نفت آمریکا است.


داده‌های موجود نشان می‌دهد که سطح تولید نفت ایران و ونزوئلا به طور مشترک در ماه مارس حدود 500 هزار بشکه نفت خام در روز کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها