کد خبر: 287870
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۵:۱۰:۵۹
| |

وزیر خارجه ترکیه:

جنگنده دیگری جایگزین اف‌35 می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه گفت: اگر آمریکا از دادن جنگنده‌های اف‌35 خودداری کند، آنکارا نیاز خود را از کشور دیگری تأمین می‌کند.

جنگنده دیگری جایگزین اف‌35 می‌کنیم
کد خبر: 287870
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۵:۱۰:۵۹

اعتمادآنلاین| رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که احتمال جایگزینی جنگنده‌های su-57 روسیه به جای جنگنده‌ اف‌35 امریکا وجود دارد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیکی‌اش گفت: چرا ما سیستم اس400 خریدیم، زیرا نیاز جدی به این سیستم دفاعی و هوایی داشتیم. ما اکنون یکی از شرکا در برنامه‌ی تولید جنگنده‌ی اف 35 هستیم. ما در این پروژه شرکت کردیم. در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. اگر این سناریو اجرا شود که به ما جنگنده‌ها را ندهند، ما نیز نیازمان را از کشور دیگری تأمین می‌کنیم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ترکیه هیچ قصد و نیتی مبنی بر لغو خرید سامانه اس‌400 نداشته و یا قصد و نیتی برای تحویل این سیستم‌ها به قطر و جمهوری آذربایجان ندارد.

چندی قبل اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال دارد آنکارا سیستم‌های اس‌400 خریداری شده را به قطر و یا جمهوری آذربایجان تحویل دهد.

چاووش‌اوغلو با رد این خبر اضافه کرد: هیچ مذاکراتی در این باره انجام نشده است.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با اشاره به حملات تروریستی اخیر در سریلانکا و نیوزیلند گفت: اگر ما در مبارزه در تروریسم جدی بوده و در برابر هرگونه اشکال تروریسم متحد باشیم، حملاتی مانند حملات نیوزیلند و سریلانکا اتفاق نمی‌افتد. مبارزه جدی و قاطعانه علیه تروریسم می‌تواند جلوی هرگونه حمله تروریستی را بگیرد.

او افزود: ما با همه گروههای تروریستی از جمله فتو، پ ک ک، یگانهای مدافع خلق و داعش مبارزه می‌کنیم.

در ادامه این کنفرانس خبری وزیر خارجه بلژیک نیز اعلام کرد: لازم است بلژیک و ترکیه اشتراک اطلاعاتی بیشتری برای مبارزه با تروریسم داشته باشند. اتحاد بلژیک و ترکیه از سابقه طولانی برخوردار است.

او ادامه داد: به هنگام وقوع کودتای 15 ژوئیه 2016 بلژیک بلافاصله کودتا را محکوم کرده و پ ک ک را در لیست تروریستی قرار داده است.

چاووش‌اوغلو همچنین با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها میان بلژیک و ترکیه گفت: قرار است نشست وزرا میان بلژیک و ترکیه بعد از انتخابات فدرال بلژیک در 26 ماه مه برگزار شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها