کمال دهقانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

از مجمع تشخیص سیگنال‌های مثبتی در خصوص CFT و پالرمو دریافت نمی‌کنیم/ پرداخت خسارات مربوط به سیل ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد

کمال دهقانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سیگنال‌های مثبتی در خصوص CFT و پالرمو از مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نمی‌کنیم، اما ممکن است هر لحظه با تصمیمات اعضا اتفاقاتی بیفتد و جو تغییر کند. در حال‌ حاضر دقیقاً نمی‌توانم بگویم نظر مجمع تشخیص مصلحت به‌ صورت مشخص چیست.

از مجمع تشخیص سیگنال‌های مثبتی در خصوص CFT و پالرمو دریافت نمی‌کنیم/ پرداخت خسارات مربوط به سیل ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد
کد خبر: 287872
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۹ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌ کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده تفت و میبد و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به عدم بررسی لوایح CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجلس نظر خود را در خصوص لوایح مرتبط با FATF داده است. نمایندگان با اکثریت آرا این لوایح را تصویب کردند که ما به این دو کنوانسیون ملحق شویم، و این هم نکات منفی دارد و هم مثبت. در دنیا چیزی پیدا نمی‌‌کنید که فقط مثبت باشد.

او ادامه داد: قطعاً هر چقدر در روابط بین‌الملل ورود کنید یکسری نکات مثبت وجود دارد و یکسری هم نکات منفی. آن چیزی که مثبت است تلاش ماست که از فرصت‌ها استفاده کنیم. اگر می‌خواهیم کار کنیم و کاری صورت گیرد که حداقل فشار بر ما وارد شود، باید فارغ از مسائلی که این روزها مطرح است ازجمله تحریم آمریکا، لوایح CFT و پالرمو در چارچوب منافع ملی بررسی شود و مجمع تشخیص مصلحت امری را که به خیر و صلاح کشور و مردم و منافع درازمدت است در نظر بگیرد.

این نماینده مجلس در خصوص جو مجمع به‌ منظور تصویب لوایح CFT و پالرمو گفت: سیگنال‌های مثبتی در این خصوص از مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت نمی‌کنیم، اما ممکن است هر لحظه با تصمیمات اعضا اتفاقاتی بیفتد و جو تغییر کند. در حال‌ حاضر دقیقاً نمی‌توانم بگویم نظر مجمع تشخیص مصلحت به‌ صورت مشخص چیست.

دهقانی با اشاره به اقدام آمریکا در مورد عدم تمدید معافیت برخی از کشورها برای خرید نفت از ایران، تاکید کرد: ما کشوری نیستیم که با این تحریم‌ها آسیب ببینیم و صادرات و تمامی درآمد بودجه ما نفت نیست. ضمن اینکه نفت هم مشتری‌های خود را دارد. اگر کسی با بازار نفت بازی سیاسی کند، این بازار آسیب‌های خاص خود را خواهد دید. اگرچه دشواری‌هایی خواهیم داشت ولی راهکارهایی وجود دارد که بتوانیم در این شرایط هم نفت خود را بفروشیم.

او در خصوص اینکه آیا در این شرایط توانایی پرداخت خسارات ناشی از سیل وجود دارد، گفت: بله، پرداخت خسارات مربوط به سیل ربطی به تحریم‌های آمریکا ندارد. ممکن است تحریم‌های آمریکا و عدم معافیت برخی از کشورها برای خرید نفت از ایران، هزینه‌ها را برای ما و حتی خودشان بالا ببرد و هزینه ما قطعاً برای تامین ارز و فروش نفت مقداری بالا خواهد رفت، اما مشکلی بابت پرداخت خسارات ناشی از سیل وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها