کد خبر: 287906
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۶:۳۶:۵۴
| |

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد:

ایجاد واحدهای پایین دستی طلا در تکاب

استاندار آذربایجان غربی گفت: مقرر شده است برنامه ریزی لازم از سوی "ایمیدرو" (سازمان توسعه معادن) برای انجام اقدامات توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در شهرستان تکاب صورت گیرد.

ایجاد واحدهای پایین دستی طلا در تکاب
کد خبر: 287906
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۱۶:۳۶:۵۴

اعتمادآنلاین| محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: متأسفانه سیل امسال، خسارت‌های زیادی را در کشور به جای گذاشت، بطوریکه میزان خسارت وارده 40 هزار میلیارد تومان برآورد شده و این در حالی است که بودجه عمرانی کشور 60 هزار میلیارد تومان است.

شهریاری افزود: وجود این شرایط، طبیعتاً محدودیت‌هایی را در اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند اما با این وجود سعی داریم با اتخاذ تدابیر لازم، خللی در اجرای پروژه‌ها در استان پیش نیاید.

وی گفت: شهرستان تکاب باید به یکی از توسعه یافته‌ترین شهرستان‌های استان تبدیل می‌شد ولی به دلایل مختلف از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشده و امروز تکاب یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان غربی به دیدار اخیر خود با مدیران شرکت ایمیدرو نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد، برنامه ریزی لازم از سوی ایمیدرو برای انجام اقدامات توسعه‌ای و ایجاد صنایع پایین دستی معادن طلا در شهرستان تکاب صورت گیرد.

شهریاری، وجود راه‌های مواصلاتی نامناسب را از دیگر مشکلات شهرستان تکاب عنوان کرد و گفت: برای توسعه، نوسازی و بهسازی محور ارتباطی تکاب- شاهین دژ- میاندوآب، 120 میلیارد تومان اعتبار و 100 میلیارد تومان نیز برای بهسازی جاده دندی پیش بینی شده است که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات، مسیرهای ارتباطی تکاب اصلاح شوند.

وی بر ضرورت توجه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری، معادن و کشاورزی منطقه نیز تاکید کرد و گفت: باید در برنامه ریزی ها، ظرفیت‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد. مبلغ 10 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توازن استانی برای ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای تکاب اختصاص خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز از تدوین سند توسعه شهرستان تکاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا حسینی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تدوین سند توسعه شهرستان تکاب آماده و به وزارت کشور نیز ارسال شده است؛ در قالب این سند، پروژه‌های مختلفی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف شهرستان تکاب در حوزه‌های مختلف بویژه در حوزه فرش نیز گفت: برندسازی و معرفی فرش تکاب باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وجود معادن طلا در تکاب، افزود: برای ایجاد واحدهای پایین دستی حوزه معادن طلای تکاب، برنامه ریزی شده و با سرمایه گذاران مختلفی نیز در این راستا مذاکره شده است.

حسینی در رابطه با ظرفیت معادن شهرستان تکاب اظهار کرد: متأسفانه وجود برخی ضوابط در حوزه منابع طبیعی، استفاده بهینه از ظرفیت معادن تکاب را با مشکل مواجه ساخته که لازم است در رابطه با ضوابط بهره برداری معادن بازنگری صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بویژه در شهرستان تکاب نیز افزود: برای جذب سرمایه گذار و رونق این واحدها به دنبال شرکای تجاری هستیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها