رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

کتابخانه‌های دیجیتال راهی برای انتقال فرهنگ بین کشورها است

اشرف بروجردی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به توسعه و گسترش فضای مجازی عنوان کرد: ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال در کشور‌های منطقه می تواند راهی برای انتقال فرهنگ‌ها میان کشور‌ها باشد.

کتابخانه‌های دیجیتال راهی برای انتقال فرهنگ بین کشورها است
کد خبر: 287959
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ۱۰:۴۶:۳۵

اعتمادآنلاین| اشرف بروجردی در نشست ارتباطات مردمی «ابتکار کمربند راه» که در دفتر مطالعات سیاسی وزارت امورخارجه برگزار شد، از آمادگی برای تعامل با کشور‌های منطقه در بخش اسناد، حفظ و نگهداری آن‌ها با هدف انتقال اطلاعات کشور‌ها خبر داد.


رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: طرح راه اندازی جاده ابریشم عمدتاً بار اقتصادی دارد، اما همه ما می دانیم هرگاه امر اقتصادی یا اجتماعی بخواهد ماندگار شود نیاز به حمایت مردمی دارد.


وی افزود: بنابراین این طرح اگر پروژه اقتصادی است، اما به مباحث فرهنگی، خرده فرهنگ ها و اطلاعات فرهنگی میان کشورها برای تعامل درست بین کشورهای مسیر جاده نیاز دارد.


بروجردی با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها در ایران پنجره فرهنگی (کتاب نویسندگان ایرانی) دارند، گفت: ایجاد پنجره در کشور‌ها می تواند به عنوان پایگاهی برای معرفی انتقال ادبیات و فرهنگ‌ها باشد.


تجمیع افکار وایده‌ها در زمینه مشارکت فرهنگی وپژوهشی تولید ادبیات و تالیفات مرتبط با جاده ابریشم از اهداف برگزاری نشست ارتباطات مردمی ابتکار کمربند - راه بود.


این مراسم با مشارکت موسسه (چونگ یانک) چین و مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. براساس این گزارش هیاتی که توسط موسسه چونگ یانک برای نمایشگاه بین المللی کتاب به تهران سفر کرده است، در این نشست 700 جلد کتاب را با موضوع جاده ابریشم به نمایش گذاشته است که این آثار نیز در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب به نمایش در می‌آیند.


همچنین در مراسم امروز در کنار رونمایی و نمایش کتاب‌های موسسه چونگ یانک، از کتاب راهبرد جاده ابریشم نوشته پریسا شاه محمدی نیز رونمایی شد.


پانگ سن سفیر چین در ایران نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحالم که این نشست در سطح قابل توجهی از کارشناسان مرتبط با موضوع در حال برگزاری است و این امر نشان می دهد برای (نشست ارتباطات مردمی -کمربند راه) ارزش بسیار فراوانی قائل هستید. و امیدوارم دستاورد‌های فرهنگی خوبی را به ارمغان بیاورد.


در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری میان موسسه چونگ یانگ چین و مرکز مطالعات سیاسی وبین المللی امضا شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها