مدیرعامل لیزینگ گردشگری خبر داد؛

ایجاد زنجیره تأمین برای رونق تولید و گردشگری

قدرت‌الله آسوده مدیرعامل لیزینگ گردشگری از ایجاد زنجیره تأمین برای کمک به صنعت هتل‌داری و رونق تولید داخل توسط این لیزینگ خبر داد.

ایجاد زنجیره تأمین برای رونق تولید و گردشگری
کد خبر: 288062
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ۱۸:۱۳:۴۱

اعتمادآنلاین| قدرت‌الله آسوده با بیان اینکه لیزینگ گردشگری از اسفندماه سال گذشته مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرده است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت رونق تولید در سال جاری به دنبال این هستیم که بتوانیم با ایجاد این زنجیره تأمین، هم به صنعت هتل‌داری و گردشگری کشور کمک کنیم و هم تولید داخل را رونق ببخشیم.

وی با بیان اینکه نخستین پروژه خود را در سال جاری با این هدف استارت زده‌ایم، گفت: در این راستا ون‌هایهایس 13 نفره برای هتل‌ها در نظر گرفته شده که این ون‌ها را با تسهیلات 18 درصد به آن‌ها ارائه می‌کنیم، به این شکل که 60 درصد قیمت خودرو و تسهیلات 18 درصدی برای فروش این ون‌ها به هتل‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل لیزینگ گردشگری با اشاره به تسهیلات این لیزینگ برای نوسازی تجهیزات هتلی، تصریح کرد: همچنین تسهیلات 18 درصدی برای نوسازی تجهیزات هتل‌های کشور در نظر گرفتیم که اعتبار در نظر گرفته شده برای این تسهیلات 2,000 میلیارد ریال است که طبق برآوردهایی که داشتیم، امیدواریم که بتوانیم این رقم را در نیمه نخست سال جاری اختصاص دهیم.

آسوده افزود: قول‌هایی نیز گرفتیم که چهار درصد از سود تسهیلات پرداختی از سوی صندوق توسعه ملی پرداخت شود که به این ترتیب سود این تسهیلات به 14 درصد کاهش می‌یابد، البته با توجه به اینکه پروسه اداری این‌گونه موارد زمان‌بر است و ممکن است گره‌هایی در کار ایجاد شود، خود صنعت هتل‌داری نیز زیاد به این موضوع خوشبین نیست.

وی در خصوص شرایط اعطای این تسهیلات به هتل‌ها نیز، خاطرنشان کرد: با توجه به مدیریت ریسک لیزینگ، شرایط درآمدی هتل‌ها در مدت اخیر برای ما مهم است و آن را بررسی می‌کنیم، در واقع باید به این جمع‌بندی برسیم که مجموعه توانایی بازپرداخت اقساط خود را دارد.

مدیرعامل لیزینگ گردشگری با بیان اینکه ون‌های هتلی یکی از الزامات هتل پنج ستاره است، اظهار کرد: به این ترتیب هتل‌هایی که می‌خواهند خود را ارتقا دهند می‌توانند با استفاده از این تسهیلات، خود را ارتقا داده و از محل افزایش درآمد خود اقساط را بپردازند.

به گفته آسوده، رقم تسهیلات پرداختی به هر هتل بر اساس کیفیت آن هتل (تعداد ستاره) از یک تا پنج میلیارد تومان متغیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اولویت ما این است که این هتل‌ها از تولیدات ایرانی در تجهیزات خود استفاده کنند تا بتوانیم علاوه بر رونق صنعت گردشگری، نقشی در رونق سایر تولیدات داخلی نیز داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها