کد خبر: 288113
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۹:۱۷
| |

دومین مجمع همکاری بین‌المللی طرح «کمربند و جاده» افتتاح شد

دومین مجمع همکاری بین‌المللی طرح «کمربند و جاده» در حالی از امروز با حضور روسای جمهور روسیه و چین در شهر پکن افتتاح شد که رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس از جامعه بین‌الملل خواست با سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه برخورد کنند.

دومین مجمع همکاری بین‌المللی طرح «کمربند و جاده» افتتاح شد
کد خبر: 288113
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۸:۵۹:۱۷

اعتمادآنلاین| دومین مجمع بین‌المللی کمربند و جاده با حضور 37 تن از رهبران کشورهای جهان و مقام‌ها و فرستاده‌های چندین کشور دیگر از 25 تا 27 آوریل در شهر پکن برگزار می‌شود.

از جمله رهبران شرکت‌کننده در این اجلاس، روسای جمهور بلاروس، جمهوری آذربایجان، ازبکستان و نخست‌وزیرهای ایتالیا، پاکستان، میانمار و اتیوپی هستند. همچنین انگلیس، آلمان و فرانسه مقام‌هایی در سطح وزیران خود را برای شرکت در این اجلاس فرستاده‌اند اما از آمریکا هیچ مقامی قرار نیست در این اجلاس شرکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور روسیه امروز (جمعه) تاکید کرد: جامعه بین‌الملل باید به ظهور سیاست حمایت از صنایع داخلی و تحریم‌های غیر قانونی یکجانبه پاسخ دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه نشست کمربند و جاده در پکن گفت: بسیار مهم است که به خطرات ازهم پاشیدن فضای سیاسی، اقتصادی و فناوری جهان، تشدید سیاست حمایت از صنایع داخلی با استفاده مکرر تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و حتی بدتر از آن، جنگ‌های تجاری که با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل به خطرناک‌ترین شکل ممکن اعمال شده‌اند، پاسخ موثر دهیم.

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین نیز در سخنرانی خود در افتتاحیه این اجلاس وعده داد که کشورش از استانداردهای سطح بالای مالی برای پیشبرد ابتکار عمل زیرساختی «کمربند و جاده» استفاده خواهد کرد.

او گفت: پکن خواهان یک همکاری باز، پاک و سبز برای این پروژه همراه با تحمل صفر نسبت به فساد است.

شی جینپینگ تاکید کرد: این ابتکار عمل قرار نیست یک باشگاه انحصاری باشد و حامی توسعه و موفقیت مشترک است.

پروژه زیرساختی «کمربند و جاده» مشهور به «جاده ابریشم جدید» در سال 2013 از سوی چین آغاز شد و در حالی که در آنها سال تنها 64 کشور توافقات در راستای حمایت از این پروژه امضا کرده بودند، اکنون تعداد این کشورها به 115 عدد رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها