کد خبر: 288121
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۱۱:۳۷
| |

کمک 60 هزار دلاری بیمارستان لبنانی به سیل‌زدگان ایران

نماینده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: 60 هزار دلار از سوی پزشکان، متخصصان و کادر بیمارستان شهید شیخ راغب حرب در لبنان برای سیل زدگان ایران جمع آوری شد.

کمک 60 هزار دلاری بیمارستان لبنانی به سیل‌زدگان ایران
کد خبر: 288121
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۱۱:۳۷

اعتمادآنلاین| دکتر جواد فلاح افزود: این کمک ها به دنبال مراجعه و اعلام آمادگی شماری از پزشکان و کادر اداری این بیمارستان برای مشارکت در کمک به سیل زدگان ایران جمع آوری شد.


وی خاطر نشان کرد: بخشی از این کمک ها نیز از سوی افراد مراجعه کننده به بیمارستان شهید شیخ راغب حرب از طریق صندوق جمع آوری کمک برای سیل زدگان ایران جمع شده است.


در همین حال جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پوستری که به همین مناسبت منتشر کرده است، شماره حساب خود را در شعبه بانک صادرات بیروت و موسسه قرض الحسنه لبنان برای واریز وجوه نقدی لبنانی ها اعلام کرده است.


به دنبال وقوع سیل در ایران کادر بیمارستانی شهید شیخ راغب حرب در نبطیه اوایل فروردین ماه با اجتماع در محوطه این بیمارستان مراسمی را برای ابراز همدردی و همبستگی با سیل زدگان ایران برگزار کردند.


در هفته های اخیر گروه های مدنی و جمعیت های خیریه این در لبنان دست به کار شده اند تا کمک های مردمی را برای سیل زدگان ایرانی جمع آوری کنند.


این روزها در پویش های مختلفی از سوی اقشار و صنوف لبنانی از جمله دانشجویان و پزشکان در مناطق مختلف لبنان برای جمع آوری کمک به راه افتاده است.


سیول محب (سیل محبت) و پویش اهل وفا از جمله این پویش ها و کمپین ها است که در لبنان این روزها به راه افتاده است.
در لبنان با توجه به مشکل انتقال کالا به ایران تلاش ها برای جمع آوری کمک های نقدی متمرکز شده است.


بسیج دانشجویی جنبش حزب الله لبنان نیز این روزها دست به کار شده است تا با جمع آوری کمک های مردمی در لبنان آنها را برای سیل زدگان ایران ارسال کند.


برخی از گروه های لبنانی نیز با اعلام شماره حساب در موسسه قرض الحسنه لبنان آمادگی خود را برای جمع آوری کمک های نقدی از مردم این کشور و ارسال به ایران اعلام کرده اند.


پوستری نیز شامل عکس های مختلف از حادثه سیل در ایران و خرابی های ناشی از آن منتشر شده است و در آن ضمن درج شماره حساب برای جمع آوری وجوه نقدی با تیتر درشت نوشته شده است که ' وظیفه ما ایستادن در کنار آنهاست'.


8 نفر از نمایندگان گروه های مدنی لبنان و یکی از اتباع این کشور نیز هفته اول فروردین با مراجعه به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان مبلغ 30 هزار دلار به سیل زدگان کمک کردند.


آنان اعلام کرده اند که با توجه به مشکل بانکی در انتقال پول به ایران و تحریم های آمریکا در این ارتباط مجبور به مراجعه به سفارت و ارایه کمک ها به صورت نقدی شده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها