کد خبر: 288123
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۱۳:۳۳
| |

فلورانس میزبان صنایع دستی ایران شد

نمایشگاه صنایع دستی فلورانس با بیش از 8 دهه قدمت، امسال هم میزبان آثار هنر و صنایع دستی ایرانی است.

فلورانس میزبان صنایع دستی ایران شد
کد خبر: 288123
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۰۹:۱۳:۳۳

اعتمادآنلاین| نمایشگاه صنایع دستی فلورانس به دلیل سابقه و قدمت، یکی از مهمترین رویدادهای مهم و معتبر در اروپا محسوب می‌شود.

این نمایشگاه از سال 1931 فعالیت خود را آغاز کرد و به غیر از چند سال در خلال جنگ جهانی دوم، همه ساله استمرار یافت و به رویدادی جذاب برای علاقمندان به هنرهای سنتی و دستی مبدل شد.

فلورانس شهری است که پدیده جهان مدرن از آن آغاز شد و با معماری و تاریخ جذاب خود، پذیرای میلیون‌ها گردشگری است که هویت و هنر را جستجو می‌کنند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در شهری که بسیاری از دستاوردهای قرون گذشته را در خود جای داده و همچنان در جهان پرشتاب امروز، هویت خود را حفظ کرده است، یک فرصت بی‌نظیر برای معرفی داشته‌های هنری و بومی ملل مختلف است.

شهر ژولیوس سزار و مرکز هنری اروپا در روزهای بهاری اردیبهشت میزبان هنرمندان صنایع دستی از سراسر جهان خواهد بود.

نمایشگاهی که چهارم تا یازدهم اردیبهشت ماه در فضایی 55 هزارمتری برپا خواهد شد و هنرمندان ایرانی نیز در آن حضور خواهند داشت. ایران در سال 2014 میهمان ویژه این رویداد بود.

نمایشگاه امسال فلورانس با جشن پانصد سالگی لئوناردو داوینچی (هنرمند بزرگ و سرشناس ایتالیایی) عجین شد.

غرفه‌های صدف، منبت و صنایع دستی اصفهان، سنگ‌های قیمتی، فرش، گلیم و صنایع دستی ترکمن، صنایع دستی کرمانشاه و کارگاه آموزشی خراطی و قلمکار از جمله داشته‌های امسال ایران در نمایشگاه فلورانس است.‌

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها