کد خبر: 288128
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

اطلاعات جدید از انفجارهای تروریستی در سری‌لانکا

اطلاعات جدیدی از عاملان انفجارهای تروریستی در سری‌لانکا به دست رسانه‌ها رسیده است.

اطلاعات جدید از انفجارهای تروریستی در سری‌لانکا
کد خبر: 288128
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اطلاعات جدیدی از عاملان انفجارهای تروریستی در سری‌لانکا به دست رسانه‌ها رسیده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اسکای نیوز در گزارشی در این‌باره اعلام کرد: اطلاعات مشروحی در رابطه با تحرکات یکی از عاملان انتحاری که روز عید پاک بمب خود را در یکی از هتل‌های سری‌لانکا منفجر کرد به دست آمده است.

این شبکه تلویزیونی در پایگاه خود با انتشار تصویری اعلام کرد: این تصویر متعلق به فردی 36 ساله به نام «عبداللطیف جمیل محمد» است که در بریتانیا تحصیل و به کشورهایی از جمله سوریه و سنگاپور هم سفر کرده است. این تصویر جوانی را با ریش بلند نشان می‌دهد که چمدانی را حمل می‌کند.

ظاهراً چمدان همراه او هم حاوی مواد منفجره بوده و همانی است که در هتل «تاج» کلمبو منفجر شده است.

محمد نیز همانند دو انتحاری دیگر، که چند روز پیش تصاویرشان منتشر شد، کلاه بیسبال به سر دارد و ظاهراً جزو هفت نفری است که بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته امنیتی، عاملان حملات تروریستی بودند.

با این حال محمد تنها کسی است که همزمان با دیگر عاملان انتحاری خود را منفجر نکرد و به جای آن خود را به یک مهمانسرای توریستی سطح پایین در اطراف شهر رساند و چند ساعت بعد در آنجا اقدام به عملیات انتحاری کرد.

به اعتقاد مسئولان امنیتی، ظاهراً مشکلی باعث شده محمد از هتل پنج ستاره خارج شود و خود را در مکان دیگری منفجر کند.

محمد در ژانویه 2006 به بریتانیا سفر کرد و در دانشگاه کینگستون به تحصیل در رشته مهندسی پرواز پرداخت. او در سپتامبر همان سال از طریق جزایر مالدیو به سری‌لانکا بازگشت. او در سال 2008 مجدداً به بریتانیا رفت، مساله‌ای که هم‌اکنون نگرانی مسئولان امنیتی را نسبت به احتمال برقراری ارتباط با اشخاص یا گروه‌های افراطی در این کشور برانگیخته است.

او طی چهار سال بعد از آن، بین کشورهای مالزی، سنگاپور و سری‌لانکا در رفت‌وآمد بود. محمد دارای مدارک عالی دانشگاهی از استرالیاست، متاهل است و چند فرزند دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها